Κυριακή, 21 Αυγούστου 2011

Τα 10 ειδυλλιακά μέρη να ζεις στην Ευρώπη!

Το περιοδικό Forbes μετά από μεγάλη έρευνα και πολλές γνώμες από ειδικούς σε κάθε... σχετικό τομέα, κατέληξε στην παρακάτω λίστα με τις 10 ιδανικές περιοχές της Ευρώπης για να μένεις...
10. Λιντάου Γερμανία
Πληθυσμός: 24.540
9. Μπριζ Βέλγιο
Πληθυσμός: 117.200
8. Μοντρό Ελβετία
Πληθυσμός: 22.900
7. Ντίτσλινγκ Δυτικό Σάσεξ
Πληθυσμός: 2.030
6. Χβαρ Κροατία
Πληθυσμός: 11.460
5. Λίμνη Μπλεντ Σλοβενία
Πληθυσμός: 10.900
4. Πιέτρασαντα Ιταλία
Πληθυσμός: 24.600
3. Σενιόν Γαλλία
Πληθυσμός: 994
2. Λούκα Ιταλία
Πληθυσμός: 90.000
1. Πάτμος Ελλάδα
Πληθυσμός: Περίπου 3.000
Enhanced by Zemanta

Σάββατο, 13 Αυγούστου 2011

Σουμελά και Τήνος το επίκεντρο και φέτος του εορτασμού της Παναγίας

13th-century icon of the Great Panagia from th...Image via WikipediaΜε επίκεντρο την Παναγία της Τήνου και την Παναγία Σουμελά θα γιορταστεί και φέτος η Κοίμηση της Θεοτόκου.
Η Παναγία, το ιερότερο από τα πρόσωπα της Ορθοδοξίας, δοξάζεται σε κάθε γωνιά της Ελλάδας. Η μεγάλη λατρεία που έχουν οι Έλληνες για τη «μάνα» του Θεού και των ανθρώπων αποδεικνύεται από τα πολλά ονόματα που της έχουν προσδώσει. Μεγαλόχαρη, Εκατονταπυλιανή, Φανερωμένη, Κοσμοσωτήρα, Χοζοβιώτισσα, Εικοσιφοίνισσα, Βρεφοκρατούσα, Ελεούσα, Θαλασσινή, Γιάτρισσα, Μυρτιδιώτισσα και πολλά ακόμη.
Η Κοίμηση της Υπεραγίας Θεοτόκου αποτελεί μία από τις μεγαλύτερες γιορτές της χριστιανοσύνης. Η προετοιμασία των πιστών αρχίζει από την 1η Αυγούστου με τη νηστεία που διαρκεί έως τον Δεκαπενταύγουστο, αποτελώντας για τους Ορθόδοξους χριστιανούς το «Πάσχα του καλοκαιριού».
Στις 15 Αυγούστου χιλιάδες πιστών με την ψυχή γεμάτη ελπίδα και κατάνυξη, προστρέχουν στα αμέτρητα προσκυνήματα, όπου λιτανεύονται οι θαυματουργές εικόνες της Παναγίας για να μαρτυρήσουν τη πίστη τους στο πρόσωπό της.
Η Παναγία της Τήνου
Η εικόνα της Παναγίας της Τήνου βρέθηκε στις 30 Ιανουαρίου του 1823, έπειτα από πολλές προσπάθειες και "με την υπόδειξη της Παναγίας στη μοναχή Πελαγία", στην ιστορική Μονή της «Κυράς των Αγγέλων», στο Κεχροβούνι.
Με Βασιλικό Διάταγμα του 1836, καθιερώθηκε ο εορτασμός της Παναγίας στην Τήνο να είναι οκταήμερος και να διαρκεί έως τα «εννιάμερα της Θεοτόκου», στις 23 Αυγούστου, όπου μέσα σε ατμόσφαιρα συγκίνησης, κατάνυξης και σεβασμού, ψάλλονται ύμνοι και εγκώμια, μπροστά στον επιτάφιο και την εικόνα.
Ο δρόμος που οδηγεί από το λιμάνι στο ναό του Ευαγγελισμού, όπου βρέθηκε η εικόνα, είναι η μεγαλύτερη απόδειξη της άρρηκτης σχέσης του ελληνισμού με την Ορθοδοξία.
Στην Τήνο παράλληλα με την εορτασμό της Κοιμήσεως της Θεοτόκου, οι Έλληνες τιμούν κι αυτούς που χάθηκαν, όταν οι Ιταλοί τορπίλισαν και βούλιαξαν την «Έλλη» μέσα στο λιμάνι του νησιού ανήμερα της Παναγιάς.
Παναγία Σουμελά
Η Παναγία Σουμελά αποτελεί το σύμβολο της ποντιακής πίστης, αν και η πρώτη ονομασία της θαυματουργής εικόνας ήταν Αθηνιώτισσα.
Την εικόνα της Παναγίας Σουμελά αγιογράφησε ο Ευαγγελιστής Λουκάς. Μετά τον θάνατό του τη μετέφερε στην Αθήνα ο μαθητής του Ανανίας και τοποθετήθηκε σε περικαλλή ναό της Θεοτόκου. Έτσι αρχικά ονομάστηκε ως Παναγία η Αθηνιώτισσα.
Στο τέλος του 4ου αιώνα (380-386 μ.Χ.), σύμφωνα με την παράδοση, η Παναγία η Αθηνιώτισσα εμφανίστηκε ως όραμα στους μοναχούς Σωφρόνιο και Βαρνάβα, στη Αθήνα, και τους κάλεσε στην εκκλησία.
Εκεί είδαν την εικόνα να σηκώνεται από το προσκυνητάρι, να βγαίνει από το παράθυρο και να πετάει προς τα ουράνια. Συγχρόνως, άκουσαν την Θεοτόκο να λέει: «Πηγαίνω στην Ανατολή. Προπορεύομαι στο όρος Μελά. Ακολουθήστε με...». Οι μοναχοί την ακολούθησαν και στο όρος Μελά, στον Πόντο, όπου στάθηκε, κτίστηκε μεγάλος Ναός και Μονή. Έτσι η εικόνα πήρε την ονομασία Σουμελά από τη φράση «στου Μελά».
Το 1922, μετά την Μικρασιατική καταστροφή, μοναχοί έθαψαν την εικόνα, μαζί με άλλα κειμήλια.
Με την ανταλλαγή, τα ιερά κειμήλια παραχωρήθηκαν και το 1931 τα ξέθαψε και τα έφερε στην Ελλάδα, ο Αμβρόσιος ο Σουμελιώτης. Η εικόνα επανήλθε στην Αθήνα και παρέμεινε στο Μουσείο έως το 1951. Τότε, το Σωματείο «Παναγία Σουμελά» Θεσσαλονίκης πρότεινε το κτίσιμο ναού στις πλαγιές του Βερμίου, στην Καστανιά Βέροιας.
Η Παναγία στο Μικρόκαστρο Κοζάνης
Ιδιαίτερος είναι ο εορτασμός του Δεκαπενταύγουστου στο ιστορικό μοναστήρι της Παναγίας στο Μικρόκαστρο, του δήμου Βοΐου.
Κάθε χρόνο χιλιάδες πιστοί προσκυνούν την εικόνα της Παναγίας, που χρονολογείται από το 1603, ενώ εντύπωση προκαλεί η αναβίωση του εθίμου των προσκυνητών καβαλάρηδων από τη Σιάτιστα.
Το έθιμο των καβαλάρηδων προσκυνητών έρχεται από την τουρκοκρατία, όταν αποτελούσε ευκαιρία για τους σκλαβωμένους να δείξουν τη λεβεντιά και τον πόθο τους για λευτεριά.
Παναγία της Εκατονταπυλιανής
Ο ναός της Παναγίας της Εκατονταπυλιανής βρίσκεται στην Παροικία, της Πάρου. Για το ναό υπάρχουν δύο ονομασίες: «Καταπολιανή» και «Εκατονταπυλιανή».
Σύμφωνα με την παράδοση, η Κατοπολιανή έχει ενενήντα εννέα φανερές πόρτες, ενώ η εκατοστή είναι κλειστή και δεν φαίνεται. Η πόρτα αυτή θα φανεί και θα ανοίξει, όταν οι Έλληνες πάρουν την Πόλη.
Πολλές παραδόσεις αναφέρονται στην ίδρυση της Εκατονταπυλιανής. Η πρώτη πληροφορεί ότι, όταν η Αγία Ελένη μητέρα πήγαινε στην Παλαιστίνη για να βρει τον Τίμιο Σταυρό, έφτασε στην Πάρο και προσευχήθηκε σ’ έναν μικρό ναό που βρίσκονταν στη θέση της Εκατονταπυλιανής. Κατά την προσευχή της έκανε τάμα ότι αν βρει τον Τίμιο Σταυρό, θα χτίσει στη θέση αυτή έναν μεγάλο ναό. Η προσευχή της εισακούστηκε. Βρήκε τον Τίμιο Σταυρό και, πραγματοποιώντας το τάμα της, ανήγειρε τον μεγαλόπρεπο ναό της Εκατονταπυλιανής. Μία δεύτερη παράδοση αναφέρει ότι το τάμα της Αγίας Ελένης ολοκλήρωσε ο γιος της Άγιος Κωνσταντίνος, αυτοκράτορας του Βυζαντίου, καθώς η ίδια δεν πρόλαβε.
Η «Οφιούσα» της Κεφαλονιάς
Στη νότια Κεφαλονιά, κοντά στο χωριό Μαρκόπουλο, βρίσκεται ο ναός της Κοιμήσεως. Εκεί από τη γιορτή της Μεταμορφώσεως του Σωτήρα (6 Αυγούστου) εμφανίζονται μέσα κι έξω από τον ναό μικρά φίδια. Είναι τα λεγόμενα «φίδια της Παναγίας».
Στη θέση αυτή, λέει η παράδοση, υπήρχε ένα παλιό μοναστήρι της Παναγιάς, μεγάλο και πλούσιο. Όταν το μοναστήρι δέχτηκε επίθεση από πειρατές οι καλόγριες για να μην πέσουν στα χέρια τους παρακάλεσαν την Παναγία να τις κάνει πουλιά, ή φίδια.
Έτσι, σαν φίδια, ιερά πλέον, γυρίζουν κάθε χρόνο στις αρχές του Αυγούστου και όσο περνούν οι μέρες πληθαίνουν. Την παραμονή της Κοιμήσεως «πλημμυρίζουν» τον ναό.
Σύμφωνα με την παράδοση αν κάποια χρονιά τα φίδια δεν παρουσιασθούν, είναι κακό σημάδι. Αυτό συνέβη το 1940 και το 1953, όταν το νησί δοκιμάσθηκε από τους σεισμούς.
Παναγία Αγιασώτισσα
Στην ενδοχώρα της Λέσβου, στην Αγιάσο, ο Δεκαπενταύγουστος αποτελεί μία ξεχωριστή εμπειρία για όλους. Η ομώνυμη εικόνα είναι έργο του ευαγγελιστή Λουκά, πλασμένη με κερί και μαστίχα.
Πολλοί από τους προσκυνητές, με αφετηρία την πόλη της Μυτιλήνης, περπατούν 25 χιλιόμετρα για να φθάσουν στον αυλόγυρο της εκκλησίας, όπου διανυκτερεύουν. Την ημέρα της γιορτής της Παναγίας, ύστερα από τη λειτουργία, γίνεται η περιφορά της εικόνας γύρω από το ναό, ενώ οι εορταστικές εκδηλώσεις φθάνουν στο αποκορύφωμά τους με τις μουσικές και χορευτικές εκδηλώσεις στην πλατεία του χωριού.
Η Παναγία της Ολύμπου στην Κάρπαθο
Διαφορετικός είναι ο εορτασμός στην Όλυμπο της Καρπάθου. Οι λειτουργίες είναι βαθιά συνδεδεμένες με το πένθος που χαρακτηρίζει τη μέρα του Δεκαπενταύγουστου και το αποκορύφωμα του παραδοσιακού εορτασμού είναι ο χορός που γίνεται στη μικρή πλατεία, μπρος στην εκκλησιά της Παναγίας, με τους οργανοπαίκτες να παίζουν τον Κάτω Χορό. Ο χορός αργός και πάντα με σταθερό βήμα και κατανυκτική διάθεση, κρατά για ώρες.
Ο επιτάφιος της Παναγίας στην Πάτμο
Στο νησί της Αποκάλυψης, την Πάτμο, οι μοναχοί τηρούν το έθιμο του επιταφίου της Παναγίας, έθιμο με βυζαντινές καταβολές. Ο χρυσοποίκιλτος επιτάφιος της Παναγίας περιφέρεται στα σοκάκια του νησιού σε μεγαλοπρεπή πομπή, ενώ οι καμπάνες του μοναστηριού και των άλλων εκκλησιών ηχούν ασταμάτητα.
Κουφονήσια - Με τα καΐκια στην Παναγιά
Τον Δεκαπενταύγουστο γιορτάζει η Παναγία στο Κάτω Κουφονήσι. Μετά τη λειτουργία προσφέρεται φαγητό από τους κατοίκους και κατόπιν εκείνοι μεταφέρονται με τα καΐκια τα οποία κάνουν αγώνες για το ποιος θα περάσει τον άλλο στο Πάνω Κουφονήσι.
Άνδρος - Παναγία Φανερωμένη
Το Κάστρο Φανερωμένης είναι από τα πιο χαρακτηριστικά σημεία στην περιοχή του Κορθίου, σε ύψωμα κοντά στο χωριό Κοχυλού. Το Δεκαπενταύγουστο γίνεται εδώ μεγάλο πανηγύρι στην Παναγία τη Φανερωμένη, που βρίσκεται μέσα στο Κάστρο.
Enhanced by Zemanta

Τρίτη, 9 Αυγούστου 2011

Λουκέτο στο εμπορικό κέντρο των μεγάλων ελληνικών πόλεων

«Συναγωνίζονται» σε λουκέτα οι μεγάλοι εμπορικοί δρόμοι της Αθήνας, της Θεσσαλονίκης, της Λάρισας, του Ηρακλείου Κρήτης, της Καβάλας, της Κοζάνης, της Έδεσσας, της Βέροιας και της Τρίπολης. Πρωταθλήτρια αναδεικνύεται η οδός Σταδίου όπου καταγράφηκε το υψηλότερο ποσοστό κλειστών επιχειρήσεων το οποίο φτάνει το 34%. Η έρευνα που υλοποίησε η Εθνική Συνομοσπονδία Ελληνικού Εμπορίου καταγράφει την ανησυχητική πορεία του εμπορικού κόσμου και την αύξηση των λουκέτων.


Πρωταθλήτρια η Σταδίου
Η κατάσταση του εμπορικού κέντρου της Αθήνας είναι ιδιαίτερα κρίσιμη, αφού το ποσοστό των κλειστών επιχειρήσεων αυξήθηκε στο 24% από 17% που ήταν τον Αύγουστο του 2010. Αμέσως μετά τη Σταδίου, ο μεγαλύτερος αριθμός λουκέτων καταγράφηκε στην οδό Ακαδημίας (26%), στην Ερμού (25%) και στην Πατησίων (26%).

Τα προάστια της Αθήνας ακόμη αντιστέκονται. Στη λεωφόρο Ηρακλείου, όπως και στη Θησέως, το ποσοστό των «λουκέτων» φτάνει στο 18%. Στην Κηφισιά ωστόσο, στο σύνολο πέντε εμπορικών δρόμων που εξετάστηκαν, το ποσοστό φτάνει περίπου το 24% ενώ πριν από έξι μήνες ήταν στο 12%. Στο Χαλάνδρι παρατηρείται υψηλή συγκέντρωση «λουκέτων» στο σύνολο των κεντρικών εμπορικών δρόμων (Παπανδρέου, Αγία Παρασκευή και Χαιμαντά) που φτάνει το 22%. Ανησυχητική είναι και η εικόνα στο εμπορικό κέντρο του Πειραιά με το 21% των καταστημάτων στους κεντρικούς δρόμους να είναι κλειστά.

Το εμπορικό κέντρο της Αθήνας έχει πεθάνει
«Οι απεργίες και τα επεισόδια στο ιστορικό κέντρο της πόλης "σκοτώνουν" το Κέντρο. Ιδιαίτερα φέτος το καλοκαίρι, το "γκέτο" που είχε καταλάβει την πλατεία Συντάγματος έδωσε τη χαριστική βολή», λέει ο κ. Γιώργος Σοφρωνάς, ο οποίος διατηρεί εδώ και είκοσι χρόνια κατάστημα με δερμάτινες τσάντες και ζώνες στην οδό Ερμού.

Όπως υποστηρίζει η φετινή χρονιά ήταν χειρότερη από την περυσινή. «Μας ανησυχεί το γεγονός ότι έχουμε χάσει τον καταναλωτή. Τον έχουν απωθήσει από το Κέντρο. Και δεν είναι μόνο τα καταστήματα ένδυσης και υπόδησης που πλήττονται. Είναι και οι καφετέριες, τα εστιατόρια και άλλες επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται εδώ και περίμεναν τον τουρισμό να φέρει κάποια έσοδα. Αλλά μία τα επεισόδια, μία οι απεργίες των ταξί, χάθηκε η ευκαιρία. Καμία προσπάθεια της κυβέρνησης δεν έχει στεφθεί με επιτυχία παρά τις εξαγγελίες και τις υποσχέσεις. Οι δράσεις των αρμοδίων έρχονταν μόνο κατασταλτικά, αποσπασματικά και για περιορισμένο χρόνο. Το κέντρο της Αθήνας πρέπει να "ξαναβρεί τη ψυχή του"», αναφέρει ο κ. Σοφρωνάς. Και προσθέτει: «Εγώ έχω κρατηθεί στα πόδια μου έως σήμερα διότι είμαι και κατασκευαστής και διατηρώ μια καλή ποιότητα. Δεν κυνήγησα το φθηνό αλλά κακής ποιότητας εμπόρευμα. Μπορεί να μην είμαι σήμερα σε τόσο καλή οικονομική κατάσταση αλλά ακόμη μπορώ να διατηρήσω το προσωπικό μου. Τρεις υπάλληλοι εργάζονται στην επιχείρησή μου (κατάστημα και εργαστήριο) για 28, 22 και 15 χρόνια ο καθένας ενώ δύο προσελήφθησαν πριν από μια διετία. Δεν είναι εύκολο να τους πω να φύγουν. Είναι μέλη της οικογένειας πια».

«Ο καταναλωτής προτιμά τα εμπορικά κέντρα»
Από την πλευρά του ο ιδιοκτήτης των καταστημάτων INCONTRI και GEOX κ. Θάνος Τσαγγάρης θίγει το θέμα των ενοικίων. «Τα ενοίκια έπεσαν αλλά σε περιοχές οι οποίες δεν έχουν πλέον εμπορική κίνηση. Στην Πατησίων για παράδειγμα μειώθηκαν τα ενοίκια αλλά παράλληλα έπεσε και ο τζίρος των καταστημάτων. Στις αγορές που ακόμη αντέχουν, όπως η Γλυφάδα ή ο πεζόδρομος Χαλανδρίου, τα ενοίκια παραμένουν υψηλά. Από την άλλη οι τράπεζες δεν δίνουν πια κεφάλαιο κίνησης. Την ίδια στιγμή, οι εισαγωγικές εταιρείες επώνυμων ρούχων ζητούν επιταγές για εμπορεύματα τα οποία θα παραδώσουν μετά από 6 μήνες. Και ήδη έχουμε πληρώσει αυτά που θα έρθουν τον χειμώνα», λέει ο κ. Τσαγγάρης.

Μεγάλη πληγή όμως, σύμφωνα με τον ίδιο, είναι τα εμπορικά κέντρα. «Τα μαγαζιά κλείνουν σε όλες τις πιάτσες διότι έχουν τραβήξει τον καταναλωτή τα εμπορικά κέντρα. Με αποκορύφωμα το νέο εκπτωτικό χωριό. Είναι ασφαλείς προορισμοί όπου μπορεί να πάει κάποιος με το παιδί του. Δεν κινδυνεύει να πέσει πάνω σε διαδήλωση και ταραχές όπως στο κέντρο της Αθήνας», σημειώνει.

Τα λεγόμενά του βρίσκουν σύμφωνο και τον κ. Τάσο Χάρο ο οποίος διατηρεί κατάστημα με γυναικεία ρούχα στην Αγίου Μάρκου. «Δεν είναι μόνο οι έμποροι που έχουν ήδη κλείσει. Κι αυτοί που ακόμη το παλεύουν, είναι με το λουκέτο στο χέρι. Πρόκειται για μια αγορά που προσπαθεί να επιβιώσει μόνο με τις δικές της δυνάμεις παρά τις διαδηλώσεις και τα επεισόδια στο Κέντρο για το μεσοπρόθεσμο - είχε μια βδομάδα να σηκωθεί η κορδέλα από τη Βασιλίσσης Σοφίας _ ή την απεργία των ταξιτζήδων. Ποιος θα κατέβαινε να ψωνίσει με αυτές τις συνθήκες; Πριν από πέντε μήνες βγήκε ο πρωθυπουργός και έκανε εξαγγελίες για το Κέντρο της Αθήνας. Και τελικά η κατάσταση χειροτέρευσε», επισημαίνει.

Θα πολλαπλασιστούν τα λουκέτα
«Δεν υπάρχει καμία πρόβλεψη για τη στήριξη της μικρής εμπορικής επιχείρησης στην Ελλάδα», λέει στο «Βήμα» ο πρόεδρος Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών κ. Παναγής Καρέλλας. «Κανένα πρόγραμμα του ΕΣΠΑ δεν αφορά στις εμπορικές επιχειρήσεις, μικρές ή μεγάλες. Οι μικροί έμποροι προσπαθούν μόνοι τους να επιβιώσουν, με δεδομένη, στην Αθήνα, τη μείωση του τζίρου τους 30% με 40% κατά τη φετινή περίοδο των εκπτώσεων σε σχέση με την ούτως ή άλλως κακή περυσινή χρονιά», τονίζει ο κ. Καρέλλας. Παράλληλα, όπως επισημαίνει, οι εισπρακτικοί προσανατολισμοί της κυβέρνησης έχουν σταθερά ως στόχο τον συνταξιούχο, το ακίνητο, το εμπόριο. «Οδηγούμαστε στη συγκέντρωση του εμπορίου σε λίγα χέρια. Κι αυτό διαφαίνεται από τα χιλιάδες τετραγωνικά μέτρα εμπορικών κέντρων τα οποία εγκαθίστανται στην περιφέρεια της Αθήνας. Προβλέπω ότι έως το τέλος τού έτους τα λουκέτα θα πολλαπλασιαστούν. Δεν υπάρχει διάδοχος κατάσταση για τον έλληνα έμπορο. Το παιδί του προτιμά πια να το κατευθύνει προς άλλα επαγγέλματα ή πιθανώς να το στείλει σε άλλη χώρα», καταλήγει ο ίδιος.

Κρατά ακόμη η Περιφέρεια
Το κέντρο της Θεσσαλονίκης εμφανίζει μια πιο ενθαρρυντική εικόνα σε σύγκριση με εκείνη της Αθήνας. Ωστόσο και εκεί, το ποσοστό των κλειστών επιχειρήσεων έχει αυξηθεί στο 20% από 10,1% πέρυσι. Στους εμπορικούς δρόμους Μητροπόλεως και Αγίας Σοφίας, εμφανίζονται τα χαμηλότερα ποσοστά «λουκέτου» τα οποία φτάνουν το 9% και 8% αντίστοιχα. Οι οδοί Εγνατία, Βενιζέλου και Βασιλίσσης Όλγας φαίνεται να έχουν πληγεί περισσότερο, αφού το 19%, 18% και 18,5% αντίστοιχα, των επιχειρήσεων έχουν βάλει λουκέτο. Κρισιμότερη είναι η κατάσταση στην οδό Κασσάνδρου όπου 1 στις 3 επιχειρήσεις έχει κλείσει.

Στην περιοχή της Λάρισας το ποσοστό των κλειστών επιχειρήσεων έχει σημειώσει αύξηση στο 14,9% από 11,5% πέρυσι. Στο Ηράκλειο της Κρήτης, το ποσοστό των κλειστών επιχειρήσεων σημείωσε αύξηση, φτάνοντας το 15% από 12,3% τον Αύγουστο του 2010.

Στην Καβάλα στο σύνολο των εμπορικών δρόμων που εξετάστηκαν, τα «λουκέτα» φτάνουν το 14,7% των συνολικών καταστημάτων. Στους εμπορικούς δρόμους της Κοζάνης σχεδόν το 18,8% των επιχειρήσεων είναι κλειστό. Στην Έδεσσα στο σύνολο των υπό εξέταση εμπορικών δρόμων τα κλειστά καταστήματα προσεγγίζουν το 18,0% και στη Βέροια το 12,4%. Στην Τρίπολη το ποσοστό κλειστών καταστημάτων στους κεντρικούς δρόμους του εμπορικού κέντρου φθάνει το 20%, ενώ σε λιγότερο κεντρικούς δρόμους ακόμα και το 40%. 
TO BHMA

 ΔΗΜ.ΑΡ: «Περισσότερα λουκέτα στην αγορά και νέο κύμα ακρίβειας με την αύξηση του ΦΠΑ»

Με αφορμή τη νέα επικείμενη αύξηση του ΦΠΑ, η Δημοκρατική Αριστερά σχολίασε σε ανακοίνωσή της:

«Η Δημοκρατική Αριστερά υποστηρίζει σταθερά ότι θα πρέπει να περιοριστεί σημαντικά ο ΦΠΑ για να μπορέσουν να ανασάνουν και οι πολίτες και η μικρή και μεσαία επιχείρηση του εμπορίου. Θα πρέπει, επίσης, ο ΦΠΑ, στα είδη λαϊκής κατανάλωσης να παραμείνει χαμηλός.

Ας αντιληφθεί επιτέλους η κυβέρνηση ότι η επικείμενη αύξηση του ΦΠΑ θα οδηγήσει σε περισσότερα λουκέτα στην αγορά και σε νέο κύμα ακρίβειας

Παρασκευή, 5 Αυγούστου 2011

Βράβευση των Ελλήνων πιλότων που διακρίθηκαν σε «σχολείο» του ΝΑΤΟ

The Eurofighter Typhoon is the second most exp...Image via WikipediaΤους Σμηναγούς Λουκά Θεοχαρόπουλο και Χαρίλαο Νίκου, που διακρίθηκαν στο επιχειρησιακό σχολείο του ΝΑΤΟ, με την επωνυμία Τακτικό Πρόγραμμα Ηγεσίας, ως οι καλύτεροι της εκπαιδευτικής τους σειράς, συνεχάρη ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας Πάνος Μπεγλίτης.

Τα στελέχη της 343 Μοίρας «Αστέρι» συμμετείχαν στην 3η Εκπαιδευτική Σειρά Αέρος για το 2011 του Τακτικού Προγράμματος Ηγεσίας (Tactical Leadership Programme (TLP)), που διεξήχθη στο αεροδρόμιο του Αλμπαθέτε της Ισπανίας από 2 έως 27 Μαίου.

Οι Σμηναγοί Λουκάς Θεοχαρόπουλος και Χαρίλαος Νίκου, επιδεικνύοντας υψηλό επαγγελματικό επίπεδο κατέκτησαν την πρώτη θέση σε ρόλο Εναέριας Υπεροχής (Air to Air), ενώ σε αποστολές Καταστολής Εχθρικής Αεράμυνας-Suppression Enemy Air Defense (SEAD)- εκτέλεσαν με απόλυτη επιτυχία και ακρίβεια βολές Harm, εξουδετερώνοντας όλους τους στόχους που τους είχαν ανατεθεί σε όλες τις αποστολές που έλαβαν μέρος.

Οι δύο Ιπτάμενοι της 343 Μοίρας ψηφίστηκαν από τους υπόλοιπους συμμετέχοντες, ως καλύτεροι Πολεμιστές της εκπαιδευτικής σειράς (The Warrior of the TLP Course 2011-3).
«Είμαστε σε δύσκολες οικονομικές συνθήκες - παρ' όλα αυτά, όμως, το ηθικό είναι ακμαιότατο και χαίρομαι ιδιαίτερα, ως Υπουργός Εθνικής Άμυνας που το αξιόμαχο των Ενόπλων Δυνάμεων είναι σε εξαιρετικά υψηλό επίπεδο. Αυτό πρέπει να το γνωρίζουνε και οι φίλοι, αλλά και όσοι επιμένουν με απειλές να αμφισβητούν τα κυριαρχικά μας δικαιώματα», τόνισε ο κ. Μπεγλίτης, απευθυνόμενος στα στελέχη της 343 Μοίρας.
Στην εκπαιδευτική σειρά συμμετείχαν αεροπορικές δυνάμεις από: τη Γαλλία με τέσσερα Mirage 2000 και δύο Alpha Jet, την Πολωνία με τέσσερα F-16 και τέσσερα Mig-29, τη Γερμανία με δύο Eurofighter και δύο Tornado, το Ηνωμένο Βασίλειο με δύο Hawk, την Ισπανία με δύο Eurofighter και την Τουρκία με δύο F-4E. H Ιταλία διέθεσε δύο αεροσκάφη, ένα ελικοφόρο και ένα Ηλεκτρονικού Πολέμου.
Σκοπός του προγράμματος είναι η εκπαίδευση των Ιπταμένων του ΝΑΤΟ στη συγκρότηση και την ηγεσία μικτών σχηματισμών (COMAO) καθώς και η εξοικείωση και συνεργασία όλου του προσωπικού που υποστηρίζει τέτοιου είδους αποστολές, σύμφωνα με τα Νατοϊκά πρότυπα και διαδικασίες. Εκτελέσθηκαν αποστολές εναέριας απαγόρευσης, απαγόρευσης πτήσεων, αεροπορικής υποστήριξης, έρευνας και διάσωσης σε συνθήκες ημέρας και νύκτας κλπ.
www.kathimerini.grμε πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ
Enhanced by Zemanta

Τρίτη, 2 Αυγούστου 2011

Η ελληνική ''φραπεδιά'' κατακτάει τη Ρωσία

clássico frapêImage by Silveira Neto via FlickrΜία παρέα 15 ατόμων έπιναν φραπέ στη Θεσσαλονίκη και συζητούσαν για το μέλλον τους.Και εκεί που ο προβληματισμός και η κατήφεια είχε κυριεύσει την παρέα, ένας κοιτάει καλά-καλά τον καφέ και ρωτάει: "αυτός ο φραπέ που πίνουμε, υπάρχει στη Ρωσία";

Η ερώτηση αυτή "γέννησε" και την ιδέα του λανσαρίσματος του ελληνικού φραπέ στη ρωσική αγορά, όπως εξηγεί η διευθύντρια ανάπτυξης της εταιρείας Οργανωτική ΕΠΕ, που έχει αναλάβει το όλο εγχείρημα, Τατιάνα Γκορόντνιαγια.

Κουβέντα στην κουβέντα, μεταξύ αστείου και σοβαρού, η παρέα αυτή, μετά το αρχικό σάστισμα, μέσα σε μια ώρα, εκεί, στην καφετερία του Πύργου του ΟΤΕ, με θέα το Θερμαϊκό, ανέπτυξε ολόκληρη τη στρατηγική της εξαγωγής του φραπέ στη Ρωσία. "Μας φάνηκε μια απίστευτη ευκαιρία, την οποία και βάλαμε επί χάρτου", αναφέρει η κ. Γκορόντνιαγια.

Η ελληνορωσική επιχείρηση προχώρησε ένα βήμα παραπέρα και δημιούργησε ένα blog, το "ημερολόγιο της εξαγωγής του φραπέ στη Ρωσία" (www.Frappe-in-Russia.blogspot.com), που μέσα σε μόλις δυο εβδομάδες ύπαρξής του, προσέλκυσε περί τους 500 αναγνώστες!

"Απευθυνόμαστε, κυρίως, σε επιχειρηματίες που παλεύουν να καταπολεμήσουν την κρίση, κάνοντας εξαγωγές προς όλο τον κόσμο. Θέλουμε να λαμβάνουμε συμβουλές από πιο έμπειρους και να ανοίγουμε δρόμο προς τη Ρωσία στους αρχάριους", αναφέρει η κ. Γκορόντνιαγια.

Εξηγώντας τη βασική ιδέα του όλου εγχειρήματος, επισημαίνει ότι σήμερα βρίσκεται στο στάδιο τgreek cafe frape for EverybodyImage by Erwss, peace&love via Flickrης πιστοποίησης- βάσει των σχετικών προτύπων ISO της Ρωσίας- των υλικών που χρησιμοποιούνται για την κατασκευή του φραπέ, του πλαστικού κυπέλου, αλλά και του καλαμιού που περιλαμβάνονται στη συσκευασία προς πώληση. Η κ. Γκορόντνιαγια εκτιμά ότι η όλη διαδικασία πιστοποίησης θα ολοκληρωθεί εντός του Αυγούστου και έτσι, μέσα στο Σεπτέμβριο θα γίνει και η παρουσίαση του προϊόντος σε εκδηλώσεις που ήδη προετοιμάζονται σε Μόσχα και Κίεβο.

Σε έρευνα αγοράς που διενεργείται ακόμα και σήμερα, καταγράφεται έντονο το ενδιαφέρον των Ελλήνων στη Ρωσία για προμήθεια του σπαστού φραπέ, τόσο για να το συμπεριλάβουν στα εστιατόριά τους, όσο και να το τοποθετήσουν στα ράφια του μίνι μάρκετ που διατηρούν. Από την ίδια έρευνα προκύπτει σύμφωνα με την κ. Γκορόντνιαγια, ότι όποιος Ρώσος τουρίστας επισκέφθηκε την Ελλάδα και δοκίμασε έστω και μια φορά τον καφέ φραπέ, τού άρεσε 100% και πριν από την επιστροφή του στα πάτρια εδάφη, ρωτούσε εάν το συγκεκριμένο προϊόν μπορεί να το βρει σε κάποιο μέρος στη χώρα του.

Όπως μας αποκαλύπτει η κ. Γκορόντνιαγια, λόγω της πρότερης πολιτικής κατάστασης, η Ρωσία επί τουλάχιστον 70 χρόνια βρισκόταν σε κατάσταση αποκλεισμού από τα ξένα προϊόντα και από τη δεκαετία του '90, οπότε και εισήλθαν στη χώρα- έστω και παράνομα- τα πρώτα ξένα είδη, ο κόσμος "δεν σταματά να δοκιμάζει οτιδήποτε καινούριο βλέπει, ιδίως ό,τι προέρχεται από την Ελλάδα".

Πάντως, κατά τους Ρώσους επιχειρηματίες, η επιτυχής είσοδο ενός ξένου προϊόντος στη χώρα είναι "κυριολεκτικά Λαχείο- ή που θα πατώσει ή που θα περπατήσει, πετώντας προς την κορυφή", όπως χαρακτηριστικά λένε.

Σε κάθε περίπτωση, πρώτος στόχος των ανθρώπων που προωθούν το φραπέ στη ρωσική αγορά είναι να γίνει γνωστός και εάν τελικά το εγχείρημα αποδώσει καρπούς θα φανεί το επόμενο καλοκαίρι, οπότε και αναμένονται πωλήσεις και κέρδη.

Ένα ρόφημα δροσιστικό, που ανακαλύφθηκε τυχαία

Ο καφές φραπέ είναι ένα ελληνικής επινόησης αφρώδες κρύο ρόφημα. Τα βασικά συστατικά του είναι στιγμιαίος καφές, ζάχαρη, νερό και παγάκια και προαιρετικά κάποιος μπορεί να προσθέσει γάλα. Ο φραπέ χαρακτηρίζεται "σκέτος", "μέτριος" ή "γλυκός" ως προς τις αναλογίες των συστατικών του. Κατασκευάζεται βάζοντας την επιθυμητή αναλογία καφέ και ζάχαρης σε ένα ψηλό ποτήρι ή σε σέικερ. Προσθέτοντας νερό σε ύψος ενός εκατοστού από τον πάτο του ποτηριού το μείγμα χτυπιέται στο σέικερ ή με ηλεκτρικό αναδευτήρα μέχρι να σχηματιστεί αφρός. Ακολούθως γίνεται προσθήκη πάγου και νερού και προαιρετικά γάλακτος. Σερβίρεται και πίνεται με καλαμάκι.

Η δημιουργία του φραπέ ήταν τυχαία. Κατά τη διάρκεια της Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης το 1957, ο αντιπρόσωπος της ελβετικής εταιρίας Νεστλέ στην Ελλάδα, Γιάννης Δρίτσας, παρουσίαζε ένα νέο προϊόν για παιδιά, ένα σοκολατούχο ρόφημα που παρασκευαζόταν στιγμιαία, με την ανάμειξή του με γάλα και χτυπώντας το στο σέικερ.

clássico frapêImage by Silveira Neto via FlickrfrapeImage by markarinafotos via FlickrΟ Δημήτριος Βακόνδιος, υπάλληλος του Δρίτσα, συνήθιζε να πίνει Nescafe που ήταν στιγμιαίος καφές και παρασκευαζόταν από τη συγκεκριμένη εταιρεία. Σε ένα διάλειμμα που έκανε κατά τη διάρκεια της Διεθνούς Έκθεσης στη Θεσσαλονίκη, θέλησε να πιει καφέ, αλλά επειδή δεν έβρισκε ζεστό νερό, σκέφτηκε να χρησιμοποιήσει το σέικερ για να φτιάξει τον καφέ του με κρύο νερό. Έβαλε καφέ, ζάχαρη και νερό, τα κούνησε και δημιούργησε τον πρώτο καφέ φραπέ της ιστορίας. Έπειτα από χρόνια δήλωνε ότι δε μπορούσε να συνειδητοποιήσει πώς ένα απλό πείραμα τον οδήγησε στην εφεύρεση του διασημότερου ροφήματος στην Ελλάδα.

Η … γλωσσολογία του φραπέ

Η λέξη frappe είναι γαλλική γλώσσα και σημαίνει χτυπημένος ή ανακατεμένος. Ως ξένη λέξη κανονικά δεν κλίνεται. Όμως, σε αντίθεση με τις περισσότερες γαλλικές λέξεις που έχουμε δανειστεί και παραμένουν άκλιτες, στην ονομαστική επικράτησε να αποκτά κατάληξη και να κλίνεται (ο φραπές, του φραπέ, οι φραπέδες κλπ), κυρίως στην καθομιλουμένη.

Ενίοτε, στον προφορικό λόγο απαντά η μορφή "φραπεδιά". Δεν είναι λίγοι αυτοί που λένε: "πιάσε μια φραπεδιά" ή σπανιότερα "φραπεδούμπα", "φράπα" και "φραπεδοπούλα". "Φραπόγαλο" είναι καφές φραπέ με γάλα.

Όποιον όρο και αν χρησιμοποιήσει κανείς, ένα είναι σίγουρο: ο καφές φραπέ χαρακτηρίζει την "ανεμελιά" και συνήθως πίνεται με αργούς ρυθμούς, με παρέα και χαλαρή διάθεση, παίζοντας τάβλι, ή συζητώντας περί … ανέμων και υδάτων.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...