Παρασκευή 20 Ιανουαρίου 2012

Στον... ΟΗΕ κατέφυγε ο Αχιλλέας Μπέος

Η προσπάθεια του Αχιλλέα Μπέου για να βγει από τις φυλακές του Ναυπλίου συνεχίζεται. Μετά τη νέα απόρριψη αίτησης αποφυλάκισης από το Συμβούλιο Πλημμελειοδικών Αθηνών, ο πρώην πρόεδρος του Ολυμπιακού Βόλου κατέφυγε στον Ειδικό Εισηγητή Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων του ΟΗΕ και συγκεκριμένα στην Ύπατη Αρμοστεία Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων που εδρεύει στη Γενεύη.

Ο Μπέος, που έχει φυλακιστεί για την υπόθεση των Στημένων Αγώνων, κάνει λόγο για παραβίαση του τεκμηρίου της αθωότητας και κατ’ επέκταση των συνταγματικών του δικαιωμάτων μέσω δημοσιευμάτων του Τύπου, παράνομη χρήση κασετών που εμπεριείχαν ομιλίες δικές του ή τρίτων και ασάφεια των κατηγοριών που του αποδίδονται.
Στο τέλος αναφέρει τα προβλήματα υγείας που αντιμετωπίζει και ζητάει την αποφυλάκισή του.
Ακολουθεί όλο το κείμενο της επιστολής του Αχιλλέα Μπέου:

«Μετά από μία προκαταρκτική έρευνα κατηγορήθηκα για α) υποτιθέμενο σχηματισμό – συμμετοχή σε κατευθυνόμενη εγκληματική οργάνωση, β) για ηθική αυτουργία η οποία έγινε με έναν επαγγελματικό συνηθισμένο και συνεχιζόμενο τρόπο, ο οποίος προκάλεσε μια μεγάλη καταστροφή που ξεπέρασε τις 15.000 ευρώ, γ) εκβιασμό που πραγματοποιήθηκε με επαγγελματικό, συνηθισμένο και συνεχιζόμενο τρόπο, δ) δωροδοκία που πραγματοποιήθηκε με επαγγελματικό, συνηθισμένο και συνεχιζόμενο τρόπο με σκοπό να παραποιήσει τα αποτελέσματα ποδοσφαιρικών αγώνων και ε) υποκίνηση σε παράνομο στοιχηματισμό με συνηθισμένο τρόπο.

Μέσα στα όρια των παραπάνω ανακρίσεων, βρέθηκα υπό κράτηση ενώπιον του 9ου ανακριτή Αθηνών, στον οποίο έδωσα την κατάθεσή μου, με την οποία καθιστούσα σαφές ότι αποποιούμαι των κατηγοριών που μου ασκήθηκαν. Παρά τις αντίξοες συνθήκες κάτω από τις οποίες έδωσα την κατάθεσή μου, λόγω της ανεπαρκής προετοιμασίας μου, ήμουν ειλικρινής, ξεκάθαρος, και έδωσα πειστικές εξηγήσεις, καθώς και πλήρεις και τεκμηριωμένες απαντήσεις στις ερωτήσεις του 9ου ανακριτή σε ό,τι έχει να κάνει με την υπόθεση. Παρόλα αυτά, μετά την κατάθεσή μου που κράτησε δύο ώρες, εξεδόθη ένταλμα κράτησής μου από τον 9ο ανακριτή.

Πιο συγκεκριμένα:

1. Παράνομη χρήση κασετών που εμπεριείχαν ομιλίες δικές μου ή τρίτων.
Οι κατηγορίες εναντίον μου βασίζονται στις κασέτες που περιέχουν συζητήσεις δικές μου με άλλα άτομα. Όμως, αμέτρητες παρατυπίες προέκυψαν από τη χρήση του υλικού, εξαιτίας της παραβίασης των σχετικών διαδικαστικών διαθέσεων. Οπότε αυτές οι συνομιλίες δεν μπορούν να χρησιμοποιηθούν ως στοιχεία εναντίον μου. Σε αυτό το σημείο πρέπει να σημειώσω με έμφαση ότι οι συνομιλίες δεν έχουν αποδεικτικά στοιχεία εναντίον μου.

Πιο συγκεκριμένα:

Μόλις απέκτησα το δικαίωμα να εξασφαλίσω αντίγραφα των κασετών, αντιλήφθηκα ότι: α) Αρκετές δικές μου συνομιλίες δεν είναι ολόκληρες, αλλά περιληπτικές. β) πολλές από αυτές θεωρήθηκαν χωρίς ενδιαφέρον και επομένως δεν συνδέονται με το αρχείο. γ) Σε πολλές από αυτές δεν συμμετείχα ή δεν έχουν αποδοθεί με την ακρίβεια που απαιτείται, δ) Πολλές από αυτές δεν γράφτηκαν ολόκληρες, αλλά μισές, ε) Δεν είχα πρόσβαση στα γνήσια DVD, αλλά μονάχα σε ένα με τον τίτλο: «νόμιμη κόπια» χωρίς καμία υπογραφή και ζ) Κανείς δεν ορίστηκε ως ο εκδότης των κασετών που έγιναν κόπιες.

Οι ηχογραφημένες συνομιλίες που εμπεριέχονται σε 82 DVD δεν έχουν αντιγραφεί νόμιμα και όπως ακριβώς ειπώθηκαν τα πράγματα. Αντιθέτως, εξαιτίας του μεγάλου όγκου των συνομιλιών (39.000 συνομιλίες σε 700 ώρες) το αρμόδιο αστυνομικό τμήμα δήλωσε επίσημα ότι στάθηκε αδύνατο να απομαγνητοφωνηθούν οι συνομιλίες, το οποίο είχε σαν αποτέλεσμα πρόχειρες και παράνομες συνομιλίες που αποκτήθηκαν με παράνομο τρόπο. Η πλειονότητα των απομαγνητοφωνημένων συνομιλιών έχει να κάνει με κομμάτια που δεν ενδιαφέρουν και για τα οποία δεν μου δόθηκε η δυνατότητα να γνωρίσω το περιεχόμενό τους.

Αντιλήφθηκα ότι οι συγκεκριμένες συνομιλίες όχι μόνο είναι ανυπόγραφες, όχι μόνο δεν είναι ολόκληρες, αλλά και δεν συνοδεύονται από κανένα δοκίμιο. Πρόκειται για λευκές σελίδες που στερούνται αξιοπιστίας και οι οποίες γίνεται να παραποιηθούν εύκολα χωρίς να μπορεί κανείς να το ελέγξει.

Επαναλαμβάνω ότι από τη μία πλευρά καμία συγκριτική εξέταση των φωνητικών εγγραφών δεν είναι διαθέσιμη για να πει κανείς με σιγουριά ότι ακούγεται η δική μου φωνή και από την άλλη δεν μου δόθηκε η ευκαιρία να μάθω αν ανάμεσα στις φερόμενες συζητήσεις μου υπάρχουν κι άλλες που δεν έχουν απομαγνητοφωνηθεί.

Υπάρχει με άλλα λόγια μια συλλογή από 82 CD τα οποία υποτίθεται ότι περιέχουν ολόκληρες τις συνομιλίες, χωρίς όμως να υπάρχει ένα ντοκουμέντο με απόδειξη παραλαβής, από ποιον προέρχονται δηλαδή οι συνομιλίες.

Σε αυτό το σημείο θέλω να σημειώσω ότι πάνω στα CD γράφεται η Αγγλική φράση «νόμιμη αντιγραφή», χωρίς όμως να επισημαίνεται η ποιότητα της κόπιας και η νομιμότητα. Ακόμα, αυτά τα CD δεν συνοδεύονται από κάποιο ντοκουμέντο ότι παραδόθηκαν από αστυνομικό τμήμα, το οποίο πραγματοποίησε τις απομαγνητοφωνήσεις.

Είναι σαφές, επομένως, ότι δεν πρόκειται για νόμιμα και γνήσια ντοκουμέντα. Δεν είναι νόμιμα από τη στιγμή που δεν πιστοποιείται ποιος τα χαρακτήρισε «νόμιμες αντιγραφές» και «γνήσια ντοκουμέντα».

Συνεπώς η χρήση των προαναφερθέντων στοιχείων αποτελούν κατάφωρη παραβίαση του δικαιώματος μου να με υπερασπιστώ, όπως επίσης και του δικαιώματός μου να έχω μια δίκαιη δίκη, όπως ορίζει το άρθρο 6 της Ευρωπαϊκής συνθήκης των ανθρωπίνων δικαιωμάτων. Μου στερήθηκε το δικαίωμα να ενημερωθώ για όλα τα ντοκουμέντα του φακέλου , όπως ορίζει το άρθρο 6. Μία θεμελιώδης αρχή του δικαιώματος για μια δίκαιη δίκη είναι η ισότητα των όπλων ανάμεσα σε εκείνον που κατηγορεί και στον κατηγορούμενο.

2. Η ασάφεια των κατηγοριών που μου αποδίδονται στις 21.06.2011

Η απόλυτη ασάφεια των κατηγοριών εξαιτίας της απόλυτης ασάφειας της έκθεσης των εισαγγελέων δεν μου επιτρέπουν να υπερασπιστώ όπως πρέπει τον εαυτό μου, και δεν αναφέρουν ούτε έναν από τους φερόμενους εκβιασμούς ή απάτες μου, αν και γι' αυτά με κατηγορούν.

Κανένας εκβιασμός

Το κατηγορητήριο εναντίον μου είναι απόλυτα ασαφές. Δεν αναφέρει καμία συγκεκριμένη ή αληθινή στιγμή εκβιασμού. Απλά επαναλαμβάνει τον νόμο κατά τον οποίο: «Μια πράξη συνιστά έγκλημα όταν κανείς επιχειρεί να αντλήσει παράνομο χρηματικό κέρδος, όταν πιέζει άλλους προς την κατεύθυνση αυτή απειλώντας τους ότι θα προκαλέσεις ζημιά στα επαγγελματικά τους, όταν ορίζει διαιτητές και βοηθούς είτε ερχόμενος σε άμεση επικοινωνία με αυτούς, ή πιέζοντας τρίτους».

Είναι βέβαια ξεχωριστό ότι κανένας ποδοσφαιριστής, διαιτητής ή βοηθός δεν κατέθεσε κατά τη διάρκεια της ανάκρισης, ο οποίος υποτίθεται ότι δέχτηκε απειλές από μένα.  Συνεπώς δεν υπάρχει αποδεικτικό στοιχείο για το ποιος έπεσε θύμα, για το οποίο κατηγορούμαι.

Κανένα στοιχείο απάτης

Είναι αξιοσημείωτο ότι το κατηγορητήριο δεν αναφέρει πουθενά κάποιο στοιχείο απάτης για το οποίο κατηγορούμαι. Προκαλεί εντύπωση το γεγονός ότι το φερόμενο ως θύμα, ο Οργανισμός Προγνωστικών Αγώνων Ποδοσφαίρου (ΟΠΑΠ) δεν συμμετείχε ως πολιτικώς ενάγων, δεν θεωρεί τον εαυτό του ως θύμα, την ίδια ώρα που ο κ. Ηλιόπουλος, ο διευθυντής του στοιχήματος στον ΟΠΑΠ, εξηγεί ότι δεν έχει γίνει καμία ζημιά στον Οργανισμό, ενάντια στις κατηγορίες που μου αποδίδονται. Μάλιστα, το Σώμα Δίωξης Οικονομικού Εγκλήματος (ΣΔΟΕ) δεν βρήκε στους λογαριασμούς μου κάποια ποσότητα που να σχετίζεται με παράνομη δραστηριότητα εκ μέρους μου.

Συν τοις άλλοις, οι κατηγορίες που μου αποδίδονται για απάτη είναι ασαφείς για τους ακόλουθους λόγους:

- Κανένα γεγονός που να συνιστά ένοχη πράξη δεν αναφέρεται πουθενά.

-Καμία ψευδής παράσταση ή ψευδές γεγονός που αφορά το παρόν και το σήμερα δεν αναφέρονται πουθενά.

Δεν αναφέρεται καμία οικονομική ζημία. Όπως εξήγησα και νωρίτερα, το φερόμενο ως θύμα, ο ΟΠΑΠ, δεν κάνει λόγο για ζημιά.

Αναφορικά με τις κατηγορίες που σχετίζονται με τη διαμόρφωση και τη συμμετοχή σε εγκληματική οργάνωση, είναι αξιοσημείωτο να αναφέρω ότι οι συνθήκες που απαιτούνται από τον νόμο ούτε καν υπάρχουν. Καθώς το κατηγορητήριο δεν διευκρινίζει:

-Ποιοι είναι εκείνοι που υποτίθεται ότι εξαπατήθηκαν;

-Ποιος αναγκάστηκε από εμένα να πραγματοποιήσει την εγκληματική αυτή πράξη, απειλούμενος ότι θα τον βλάψω επαγγελματικά;

-Ποιον υποτίθεται ότι εκβίασα;

Ως εκ τούτου, είναι δυνατόν αυτές οι λιγοστές συνομιλίες να αποτελούν θεμέλια εγκληματικής πράξης;

Πιο συγκεκριμένα:

Από την άρση του απορρήτου στα κινητά τηλέφωνα της ΠΑΕ Ολυμπιακός Βόλου φέρεται να προέκυψαν τα ακόλουθα: Οι κατηγορίες εναντίον μου κάνουν λόγο για σχηματισμό εγκληματικής οργάνωσης με τους κυρίους Δημήτρη Ζαβαντία, Ανδρέα Δημόπουλο, Αθανάσιο Ντότση, Βασίλειο Καρακούλια και Βασίλειο Γεωρτσιάκος. Παρόλα αυτά, καμία συνομιλία μου με αυτά τα πρόσωπα δεν υπάρχει στις απομαγνητοφωνημένες κασέτες.

Πιο συγκεκριμένα:

-Ουδέποτε είχα συνομιλία με το φερόμενο μέλος της εγκληματικής οργάνωσης Δημήτρη Ζαβαντία

-Ουδέποτε είχα συνομιλία με το φερόμενο μέλος της εγκληματικής οργάνωσης Ανδρέα Δημόπουλο.

-Ουδέποτε είχα συνομιλία με το φερόμενο μέλος της εγκληματικής οργάνωσης Αθανάσιο Ντότση, τον οποίο δεν γνωρίζω και τον οποίο δεν έχω συναντήσει ποτέ.

-Ουδέποτε είχα συνομιλία με το φερόμενο μέλος της εγκληματικής οργάνωσης Βασίλειο Καρακούλια, τον οποίο δεν γνωρίζω και τον οποίο δεν έχω συναντήσει ποτέ.

Πρόσφατα συνάντησα τον Βασίλειο Γεωρτσιάκο, στις αρχές του 2011, μέσω ενός κοινού φίλου από τη Θεσσαλονίκη. Μου συστήθηκε ως ατζέντης του ΟΠΑΠ και συζήτησα μαζί του για μερικές ημέρες για περίπου έξι λεπτά.

Γνωρίζω τον Νικόλαο Ζαμάνη, οπαδό του Πανιωνίου, από τον καιρό που είχα εμπλακεί με τα διοικητικά της ΠΑΕ Πανιώνιος. Από τότε που έφυγα από την ομάδα οι επαφές μας ήταν ελάχιστες.

Ο μόνος με τον οποίο εμφανίζομαι να συνομιλώ κατά τη διάρκεια της έρευνας των τηλεφωνικών μου επικοινωνιών είναι ο Γιάννης Παπαδόπουλος, υπάλληλος της ΕΠΟ για χρόνια. Ασχολείται με το ποδόσφαιρο, οπότε ανταλλάσσουμε απόψεις γι' αυτό. Αξίζει να σημειωθεί, πάντως, ότι οι 20 από τις 36 συνομιλίες μας δεν σχετίζονται με το ποδόσφαιρο. Όλες μας οι συζητήσεις είχαν να κάνουν με το πως φτιάξαμε τη φιλία μας.

3. Παραβίαση του τεκμήριου της αθωότητας και η αρχή της αντικειμενικής αμεροληψίας (άρθρο 6 παρ. 2 της Ευρωπαϊκής συνθήκης των ανθρωπίνων δικαιωμάτων)

Παρουσιάστηκα στον 9ο ανακριτή Αθηνών στις 27 Ιουνίου 2011 για να καταθέσω, αναφορικά με τις κατηγορίες που μου αποδόθηκαν και κάτω από απαράδεκτες συνθήκες σφοδρής, εκτενής και συνεχόμενης ταπείνωσης της προσωπικότητάς μου από τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης. Καθημερινές ανακοινώσεις με κεφαλαία γράμματα στον Τύπο και στην τηλεόραση, συνοδευόμενες με φωτογραφίες μου , οι οποίες με παρουσίαζαν ως σίγουρο ένοχο, χωρίς να αναφέρουν συγκεκριμένα γεγονότα, χρησιμοποιώντας χυδαίους και άσεμνους χαρακτηρισμούς, όχι μόνο για μένα, αλλά και για την οικογένειά μου.
Η επίθεση που δέχτηκα και εξακολουθώ να δέχομαι από τα ΜΜΕ και που στοχεύουν στην επαγγελματική, ηθική και κοινωνική μου κατάρρευση, συνοδεύτηκε από ένα τεράστιο φάσμα διαρροής. Συνεχόμενες και εκτενείς δημοσιεύσεις των τηλεφωνικών μου συνομιλιών στον Τύπο και στην τηλεόραση παρουσιάστηκαν σαν να περιέχουν στοιχεία που με καθιστούν ένοχο, χωρίς να έχω την ευκαιρία να τα αντιμετωπίσω, καθώς δεν είχα τη δυνατότητα να έρθω σε επικοινωνία με εκδοτικές και τηλεοπτικές εταιρίες.

Οι ακόλουθες δημοσιεύσεις στον Τύπο παραβιάζουν το τεκμήριο της αθωότητάς μου:

-Στο πρωτοσέλιδο της εφημερίδας «Εξέδρα» στις 23.06.2011, υπάρχει ολόσωμη φωτογραφία δικιά μου με τίτλο: «Διαλύουν το παρακράτος».

-Στο πρωτοσέλιδο της εφημερίδας «Goal News» στις 23.06.2011 δημοσιεύεται ο τίτλος: «Το ήξερες, το στοιχημάτισες, σε έπιασαν».

-Στη σελίδα 2 της εφημερίδας realsports στις 26.06.2011, γράφεται: «Φωτιά και τσεκούρι για ΠΑΕ. Αφήστε τις ομάδες και να τιμωρηθούν οι ένοχοι», τη στιγμή που στην πρώτη σελίδα υπάρχει η φωτογραφία μου.

-Στη σελίδα 3 της εφημερίδας realsports στις 26.06.2011, κάτω από μια δική μου φωτογραφία γράφεται: «Ευκαιρία για εξιλέωση».

-Στο πρωτοσέλιδο της εφημερίδας «ΤΑ ΝΕΑ» στις 25.06.2011 υπάρχει φωτογραφία μου μαζί με άλλους δύο που θεωρούνται ύποπτοι και με τίτλο: «Έτσι έστηνε αγώνες η μαφία».

Με βάση τα παραπάνω δημοσιεύματα που με αποκαλούν μέλος «μαφίας» όχι μόνο η τιμή και η φήμη μου προσβλήθηκαν, αλλά ήταν φανερό ότι η αθωότητά μου παραβιάστηκε κατάφωρα. Τα αρνητικά δημοσιεύματα εναντίον μου ήταν εύκολο να επηρεάσουν την αμεροληψία των ανθρώπων που αποφάσισαν στην κράτησή μου.

Η παραπάνω εξύβριση της προσωπικότητάς μου από τα ΜΜΕ αποτελεί μια σοβαρή παράβαση του τεκμήριου της αθωότητάς μου, όπως προβλέπεται από το άρθρο 6 της Ευρωπαϊκής συνθήκης των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, το άρθρο 14 των Ηνωμένων Εθνών για τον άνθρωπο και τα δικαιώματά του και το άρθρο 52 για τα ανθρώπινα δικαιώματα της Ευρωπαϊκής Ένωσης.  Είναι φανερό ότι η περίπτωσή μου αποτελεί ένα μοναδικό φαινόμενο παράβασης του νόμου, που προσέβαλε τα ατομικά μου δικαιώματα και την προσωπική μου ελευθερία. Η  αδίστακτη εξύβριση της προσωπικότητάς μου από τα ΜΜΕ, το ένταλμα σύλληψής μου καθώς και οι ταραχώδεις συμπεριφορές κατά τη διάρκεια της κατάθεσής μου συνιστούν ταπείνωση των κανόνων τους κράτους δικαίου και της προστασίας των ατομικών δικαιωμάτων και της ελευθερίας.

3. Ανεπαρκή στοιχεία που υπαγορεύει το άρθρο 282 παρ.2 του Ελληνικού Κώδικα Ποινικής Δικονομίας, αναφορικά με την προληπτική κράτηση

Σύμφωνα με το παραπάνω άρθρο, η προληπτική κράτηση απαιτείται στις ακόλουθες περιπτώσεις:

Ο κίνδυνος απόδρασης. Ο κίνδυνος απόδρασης υφίσταται όταν η κατοικία του κατηγορούμενου δεν είναι γνωστή στη χώρα ή όταν έχει προβεί σε ενέργειες για να αποδράσει, ή έχει φυγόδικο παρελθόν ή έχει κριθεί ένοχος για απόδραση από τη φυλακή.

Ο κίνδυνος να διαπράξει νέα εγκλήματα. Αυτό το κριτήριο βασίζεται στην εξεύρεση παλαιότερων εγκλημάτων. Δεν υπήρξα ποτέ φυγάς, ποτέ δεν κατηγορήθηκα για απόδραση, ποτέ δεν είχα κατοικία άγνωστη προς τη χώρα μου. Ποτέ δεν κατηγορήθηκα με αυτού του είδους τις ενέργειες. Έχω μόνιμη κατοικία και η διεύθυνσή μου είναι γνωστή στις Αρχές. Ουδέποτε σχεδίασα να διαφύγω, αλλά αντιθέτως, εμφανίζομαι όποτε και όπου μου ζητάται. Ποτέ δεν υπήρξα φυγάς, διότι α) δεν έχω Αμερικανικό διαβατήριο και το αρνούμαι κατηγορηματικά αφού δεν προκύπτει από πουθενά και β) ποτέ δεν υπήρξα Αμερικανός πολίτης, όπως λανθασμένα έρχεται στο συμπέρασμα ο ομιλητής στις κασέτες. Υπάρχει επίσημο έγγραφο από τις φυλακές στο Ναύπλιο που επιβεβαιώνουν ότι κατά τη διάρκεια της φυλάκισής μου δεν τιμωρήθηκα πειθαρχικά, έχω δείξει άριστη διαγωγή απέναντι σε όσους εργάζονται εκεί και στους συγκρατούμενους μου και ακολουθώ πιστά τους κανόνες που εφαρμόζονται.

Είμαι ήδη 53 ετών και αντιμετωπίζω σοβαρά προβλήματα υγείας (διαβήτης) και η παραμονή μου στη φυλακή χειροτερεύει την κατάστασή μου. Περιττό να σας πω ότι από τη στιγμή κι έπειτα που έχω πέσει στα χέρια της αστυνομίας έχω μεταφερθεί τρεις φορές σε νοσοκομεία της Αθήνας (Ιπποκράτειο και Ευαγγελισμός). Έχω οικογένεια με πέντε παιδιά και μια σύζυγο άνεργη, τους οποίους πρέπει να φροντίσω και ειδικά το μόλις 15 μηνών γιο μου. Επομένως πιστεύω ότι πρέπει να μου δοθεί η ευκαιρία να επιστρέψω πίσω και να τους σταθώ».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Γράψτε το σχόλιο σας και θα δημοσιευτεί αρκεί να μην είναι υβριστικό ή... διαφημιστικό!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...