Κυριακή, 19 Σεπτεμβρίου 2010

Δεύτερος γύρος στη μάχη των φορτηγών

Με σοβαρά προβλήματα στην τροφοδοσία της αγοράς και με αρκετές μεταποιητικές επιχειρήσεις να έχουν προχωρήσει σε αναστολή μέρους ή και του συνόλου της παραγωγικής τους λειτουργίας λόγω ελλείψεων σε καύσιμα και πρώτες ύλες, κορυφώθηκε ο νέος γύρος της σύγκρουσης ανάμεσα στους ιδιοκτήτες φορτηγών Δ.Χ. και την κυβέρνηση.
Η πληγή για την εθνική οικονομία είναι ανυπολόγιστη αναφέρουν οι βιομήχανοι της Βόρειας Ελλάδας, ενώ οι ιδιοκτήτες των φορτηγών δηλώνουν ανυποχώρητοι και επιμένουν ότι θα κρατήσουν τα «μπλόκα» έως ότου γίνουν δεκτά τα αιτήματά τους.
Στο στόχαστρό τους βρίσκεται ο υπουργός Μεταφορών Δημ. Ρέππας και το νομοσχέδιο που προωθεί για την απελευθέρωση του επαγγέλματός τους και το οποίο μεθαύριο Τρίτη ή την Τετάρτη εισέρχεται προς ψήφιση στην Ολομέλεια της Βουλής.
Συνδικαλιστικά στελέχη των μεταφορέων, με πρώτο τον πρόεδρο του Πανελλήνιου Συνδικάτου Χερσαίων Εμπορευματικών Μεταφορών Γ. Τζωρτζάτο, έκαναν λόγο για σχέδιο νόμου που «μηδενίζει την προσωπική τους περιουσία και καταστρέφει το μέλλον των οικογενειών τους». Προειδοποίησε την κυβέρνηση ότι, αν ψηφίσει τον σχετικό νόμο, «θα καταστρέψει 150.000 οικογένειες και ότι, από την επομένη της ψήφισής του, κανείς δεν θα μπορεί να αντικαταστήσει το αυτοκίνητό του», ζητώντας τη θέσπιση ικανής μεταβατικής περιόδου, όπως έγινε σε όλες τις ευρωπαϊκές χώρες.
Στο ίδιο μήκος κύματος και οι επισημάνσεις του προέδρου της Ομοσπονδίας Επαγγελματικών Μικρών Φορτηγών Δ.Χ., Σπ. Καπετάνιου, αλλά και του προέδρου της Ομοσπονδίας Φορτηγών Αυτοκινήτων Ελλάδος Διεθνών Μεταφορών, Απόστολου Κενανίδη. Και οι δύο επέμειναν στα τρία επίμαχα αιτήματά τους για παράταση της μεταβατικής περιόδου, για τη διατήρηση του 35% της αξίας της άδειας αλλά και τη θέσπιση αναπτυξιακών κινήτρων.
Οι ιδιοκτήτες των φορτηγών επιμένουν μεταξύ άλλων και στην εξίσωση της σύνταξής τους (πριν από την ενοποίηση των ταμείων υπάγονταν στο ΤΣΑ) με αυτήν του ΤΕΒΕ, καθώς, όπως υποστηρίζουν, έχουν καταβάλει περισσότερες εισφορές για διάστημα 35ετίας.
Ο Δημ. Ρέππας ξεκαθάρισε ότι δεν πρόκειται να δοθεί παράταση στη μεταβατική περίοδο των τριών χρόνων που προβλέπει το νομοσχέδιο κι επίσης ότι μετά την πάροδο τριετίας ούτε η αξία των νέων αδειών φορτηγών Δ.Χ. θα διατηρηθεί στο 35% της αξίας των σημερινών αδειών.
Το μόνο που άφησε ανοικτό είναι ότι η κυβέρνηση βλέπει θετικά τη δυνατότητα να θεσμοθετηθούν κίνητρα για την απόσυρση των παλαιών φορτηγών, αλλά πρόσθεσε ότι αυτό δεν εξαρτάται από το δικό του υπουργείο, αλλά κυρίως από τα υπουργεία Περιβάλλοντος και Οικονομικών.
Για τα συνταξιοδοτικά του κλάδου ο αναπληρωτής υπουργός Εργασίας Γ. Κουτρουμάνης δεσμεύτηκε ότι στο πρώτο νομοσχέδιο που θα έρθει στη Βουλή από το υπουργείο του θα γίνουν βελτιώσεις για επανένταξη των ιδιοκτητών σε συνταξιοδοτικές κατηγορίες ανάλογα με τις εισφορές που έχουν καταβάλει.

Εντονες αντιδράσεις από εμπόρους - βιομηχάνους

Στο χορό της αντιπαράθεσης μπήκαν από την Παρασκευή και οι επαγγελματικές ενώσεις των εμπόρων και των βιομηχάνων, καθώς διαπιστώνουν σοβαρές ζημίες στις επιχειρήσεις τους, αλλά και σοβαρό κίνδυνο να χαθούν νέες θέσεις εργασίας.
*Με επείγουσα επιστολή προς τον υπουργό Μεταφορών Δημ. Ρέππα, ο σύνδεσμος έκρουσε το κώδωνα του κινδύνου για αρκετές μεταποιητικές επιχειρήσεις που έχουν εξαναγκαστεί τα τελευταία 24ωρα να αναστείλουν ακόμη και την παραγωγική τους λειτουργία.
«Η απεργία δημιουργεί ζημιές ανυπολόγιστης αξίας σε επιχειρήσεις όλων των κλάδων», υπογραμμίζει συγκεκριμένα σε ανακοίνωσή της η διοίκηση του Συνδέσμου Βιομηχανιών Βορείου Ελλάδος, υποστηρίζοντας ότι, «παρά τις πρόσφατες δηλώσεις των κυβερνητικών στελεχών, η επίταξη των οχημάτων, δηλαδή η εφαρμογή του νόμου, δεν λειτούργησε, ούτε και σήμερα λειτουργεί».
Με βάση τα παραπάνω, ο σύνδεσμος ζητά την άμεση έναρξη διαλόγου μεταξύ της κυβέρνησης και της συνδικαλιστικής ηγεσίας των ιδιοκτητών φορτηγών, για να λήξουν οι κινητοποιήσεις «που δημιουργούν κινδύνους για απώλεια πελατών και θέσεων εργασίας».
*Την ίδια ώρα, έκκληση για την άμεση επιστροφή των αυτοκινητιστών στην εργασία τους μετά την απόφαση για επίταξη απευθύνει και ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Διεθνούς Διαμεταφοράς & Επιχειρήσεων Logistics Ελλάδος, υπογραμμίζοντας ότι, μετά την πολυήμερη απεργία, η αγορά ασφυκτιά, καθώς έχει διακοπεί η προμήθεια πρώτων υλών στη βιομηχανία και ταυτόχρονα έχει «μπλοκαριστεί» η αποστολή όλων των εξαγωγικών φορτίων.
Επίσης αναφέρει ότι οι εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον συγκεκριμένο τομέα επιβαρύνονται με ζημίες ύψους 2 εκατ. ευρώ ημερησίως!
*Από την πλευρά τους οι έμποροι, διά του προέδρου της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ελληνικού Εμπορίου, δηλώνουν ότι «αν συνεχιστούν οι απεργιακές κινητοποιήσεις των φορτηγών, θα υπάρξουν αναπόφευκτες επιπτώσεις στις επιχειρήσεις».
*Καμπανάκι για σοβαρές ελλείψεις καυσίμων στην αγορά έκρουσε και ο Σύνδεσμος των Εταιρειών Εμπορίας Πετρελαιοειδών (ΣΕΕΠ) με αφορμή τις εξαγγελίες της Γενικής Συνομοσπονδίας Δ.Χ. Μεταφορέων για συνέχιση και ενδεχομένως κλιμάκωση των απεργιακών κινητοποιήσεων.
Το απόγευμα της Παρασκευής, οι βενζινοπώλες διέψευδαν τις φήμες περί έλλειψης καυσίμων στην αγορά. Με ανακοίνωσή της, η Ομοσπονδία Βενζινοπωλών Ελλάδας σημείωνε πως «μετά την άρση του πλαφόν, η τροφοδοσία της αγοράς συνεχίζεται ομαλά, χωρίς να υπάρχουν προβλήματα ανεφοδιασμού».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Γράψτε το σχόλιο σας και θα δημοσιευτεί αρκεί να μην είναι υβριστικό ή... διαφημιστικό!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...