Πέμπτη, 23 Σεπτεμβρίου 2010

Ιδιοκτήτες φορτηγών Απειλούν με αντάρτικο παρά το «δωράκι» των 100.000.000 ευρώ


Χρυσώνει το χάπι η κυβέρνηση προς τους ιδιοκτήτες φορτηγών και βυτιοφόρων μετά την ψήφιση του νομοσχεδίου, καθώς ετοιμάζεται να δώσει στους αυτοκινητιστές περίπου 100 εκατ. ευρώ. Το ποσό θα προσφερθεί είτε άμεσα με επιχορήγηση είτε έμμεσα με φορολογικές διευκολύνσεις για την αντικατάσταση παλαιών οχημάτων και την αγορά δεύτερου καινούργιου φορτηγού, όπως έχει γίνει τελευταία με τα ΚΤΕΛ και τα τουριστικά λεωφορεία. Παράλληλα όμως η κυβέρνηση φέρεται αποφασισμένη να κρατήσει πιο αυστηρή στάση, προειδοποιώντας τους μεταφορείς με αυτόφωρο για παρακώλυση συγκοινωνιών και χορήγηση αδειών δημόσιας χρήσης σε φορτηγά ιδιωτικής χρήσης προκειμένου να αρχίσει η τροφοδοσία της αγοράς. 

Στο υπουργείο Υποδομών μελετούν το μέτρο της απόσυρσης παλαιών φορτηγών με υψηλές επιδοτήσεις για την αγορά νέων οχημάτων και προϋπολογισμό 100 εκατ. ευρώ για την τριετία που θα παραμείνει ακόμη κλειστό το επάγγελμα. Προτεραιότητα θα δοθεί στους νέους ιδιοκτήτες που διαθέτουν ένα ή δύο οχήματα και αγόρασαν τις άδειες τα τελευταία χρόνια. Εκτιμάται ότι αυτό θα λειτουργήσει ως αντιστάθμισμα για την απώλεια της άυλης αξίας των αδειών που θα μηδενιστεί μέσα στην τριετία. Το υπουργείο Υποδομών πιστεύει ότι με αυτόν τον τρόπο ένα 60% ή 70% της απόσβεσης της άδειας θα προέλθει μέσω των διαφόρων ελαφρύνσεων. 

Οι κκ. Δ. Ρέππας (αριστερά) και Γ. Καρατζαφέρης συζητούν στην αίθουσα του Κοινοβουλίου λίγο πριν από την απελευθέρωση των μεταφορών
«Αυτά δυστυχώς γίνονται στην Ελλάδα» είναι η απάντηση της κυβέρνησης στο πρόβλημα που προκαλείται από τη στάση των μεταφορέων. Η κυβέρνηση ευελπιστεί ότι οι διαμαρτυρίες θα αποκλιμακωθούν με την πάροδο των ημερών και επιχειρεί να εφαρμόσει την τακτική που ακολούθησε με τις κινητοποιήσεις των αγροτών τον προηγούμενο χειμώνα: να πείσει δηλαδή ότι οποιαδήποτε αντίδραση δεν έχει νόημα και δεν πρόκειται να επιφέρει αποτέλεσμα. Αυτά περιέγραψε χθες ο κυβερνητικός εκπρόσωπος κ. Γ.Πεταλωτής , εκτιμώντας ότι η ως τώρα διαχείριση ήταν άριστη και ότι «δεν μπορούμε να γινόμαστε όμηροι καμιάς επαγγελματικής ομάδας». 

Κυβερνητικά στελέχη ποντάρουν στο ότι οι κινητοποιήσεις συναντούν την αντίδραση της κοινωνίας, η οποία υφίσταται τις επιπτώσεις του κλεισίματος οδικών αρτηριών. Σε αυτό το πλαίσιο, έχει αποφασιστεί να αποφευχθεί το προσεχές διάστημα η χρήση αστυνομικής βίας, εκτός και αν υπάρξουν έκτροπα που θα τη δικαιολογούν. Σχετικές αποφάσεις ελήφθησαν χθες σε σύντομη σύσκεψη που έγινε στο γραφείο της κυρίας Ρεγγίνας Βάρτζελη στη Βουλή, με τη συμμετοχή των κκ. Δ. Ρέππα, Ι. Ραγκούση και Γ. Πεταλωτή . 

Νωρίτερα ο κυβερνητικός εκπρόσωπος διακήρυττε την αποφασιστικότητα της κυβέρνησης και επανελάμβανε τη φράση: «Εμείς είμαστε ψύχραιμοι και αποφασιστικοί» . Ενδεικτική της αντίληψης που κυριαρχεί ήταν πάντως η τοποθέτηση του κ. Πεταλωτή ότι από τη στιγμή που ψηφίστηκε ο νόμος για την απελευθέρωση των μεταφορών τελειώνουν όλα τα ζητήματα. Με αυτόν τον τρόπο η κυβέρνηση και τα συναρμόδια υπουργεία επιχείρησαν να στείλουν ένα... χαλαρό τελεσίγραφο στους οδηγούς φορτηγών, με τον υπαινιγμό ότι από σήμερα θα πρέπει να εφαρμοστεί ο νόμος. 
Ψηφίστηκε με 83 υπέρ και 16 κατά
Μ ε υπερψήφιση από την ευρεία πλειοψηφία του Θερινού Τμήματος της Βουλής του νομοσχεδίου για την απελευθέρωση των οδικών εμπορευματικών μεταφορών λύθηκε ο διήμερος «κλοιός» του Κοινοβουλίου από τους διαμαρτυρόμενους ιδιοκτήτες των φορτηγών. 

Στην ονομαστική ψηφοφορία επί της αρχής του νομοσχεδίου που προκλήθηκε έπειτα από αίτημα του ΛΑΟΣ υπέρ ψήφισαν 83 βουλευτές του ΠαΣοΚ και της ΝΔ - πλην του κ. Π. Καμένου, που συντάχθηκε με το «όχι», καθώς και του απόντος κ. Α. Ντινόπουλου -, καθώς και οι ανεξάρτητοι βουλευτές κυρίες Ντόρα Μπακογιάννη και Σοφία Σακοράφα, όπως και ο πρόεδρος της Δημοκρατικής Αριστεράς κ. Φ. Κουβέλης, ενώ αρνητικά ψήφισαν πλην του ΛΑΟΣ και οι βουλευτές του ΚΚΕ και του ΣΥΡΙΖΑ- σύνολο 16. Μόνοι τους ωστόσο οι βουλευτές του ΠαΣοΚ έμειναν στο «ναι» επί του επίμαχου άρθρου 14 του νομοσχεδίου που αφορά την τριετή μεταβατική περίοδο εφαρμογής της πλήρους απελευθέρωσης του κλάδου. Αντιθέτως, σύσσωμη η αντιπολίτευση το καταψήφισε- τα «όχι» στη νέα ονομαστική ψηφοφορία που προκάλεσε αυτή τη φορά η ΝΔ αυξήθηκαν σε 46-, καθώς ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Δ. Ρέππας απέρριψε τις προτάσεις για διεύρυνση της μεταβατικής περιόδου, που ήταν και ένα από τα αιτήματα των φορτηγατζήδων. 

http://www.tovima.gr/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Γράψτε το σχόλιο σας και θα δημοσιευτεί αρκεί να μην είναι υβριστικό ή... διαφημιστικό!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...