TI ΑΠΟΚΑΛΥΨΕ ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ Ο Λ. ΑΥΓΕΝΑΚΗΣ
Συγκεκριμένα στοιχεία που εκθέτουν την κυβέρνηση και τους χειρισμούς της αναφορικά με έργα οδικών υποδομών κατέθεσε ο Βουλευτής Ηρακλείου της Δημοκρατικής Συμμαχίας, Λευτέρης Αυγενάκης, στο πλαίσιο τοποθέτησής του στην Ολομέλεια της Βουλής επί κοινοβουλευτικής του παρέμβασης για τις καθυστερήσεις υλοποίησης της Ολυμπίας Οδού το απόγευμα της Τρίτης, 8 Μαρτίου.
Ειδικότερα, ο Βουλευτής ανέφερε μεταξύ άλλων τα εξής:
«…Πριν διατυπώσω τα ερωτήματά μου σχετικά με το αντικείμενο της Ολυμπίας Οδού, επιτρέψτε μου να σας ρωτήσω εάν είστε ευχαριστημένοι ως κυβέρνηση από τη διαχείριση της χθεσινοβραδινής κατάστασης στη Μαλακάσα και τον αποκλεισμό εκατοντάδων αυτοκινήτων για ώρες στις εθνικές οδούς της χώρας μας; Και τα ερωτήματα που δημιουργούνται είναι: Προβλέπεται στους όρους των συμβάσεων παραχώρησης η διαχείριση τέτοιων καταστάσεων; Τηρήθηκαν οι όροι της σύμβασης με τις εταιρείας που έχουν την ευθύνη κατασκευής και διαχείρισης των εθνικών δικτύων στην προκειμένη περίπτωση;…»
«…το ζήτημα κατασκευής σύγχρονων οδικών υποδομών αναντίρρητα οφείλει να αποτελεί μια σημαντική προτεραιότητα της κάθε κυβέρνησης. Ωστόσο, οι συνεχείς αναβολές και οι καθυστερήσεις, οι υπερτιμολογήσεις και η ελευθερία των κοινοπραξιών να επιβάλλουν και να εισπράττουν επί χρόνια τέλη από διόδια για έργα που έχουν αναλάβει και δεν έχουν ολοκληρώσει είναι πρακτικές που πρέπει να σταματήσουν. Στο πλαίσιο αυτό, υπογραμμίζω ότι τεράστιες είναι και οι καθυστερήσεις που παρουσιάζονται στην κατασκευή της Ολύμπιας Οδού, ειδικά στο τμήμα που αφορά στην Ηλεία, την Αχαΐα και την Αιτωλοακαρνανία, ενώ η κατασκευαστική κοινοπραξία συνεχίζει να εισπράττει κανονικά τα διόδια από τους πολίτες. Σαν να απολάμβαναν οι πολίτες της χώρας το ασφαλέστερο και πιο σύγχρονο οδικό δίκτυο!…».
Αναφορικά με τα οικονομικά στοιχεία αναφέρει: «….μέχρι τον Ιούλιο του 2010 ο Παραχωρησιούχος του εν λόγω οδικού άξονα έχει εισπράξει 150 εκατομμύρια Ευρώ, ενώ η δαπάνη των εργασιών που είχαν εκτελεστεί μέχρι τον Ιούλιο του 2010 είναι της τάξης του 16% του συνόλου του έργου. Με βάση όμως τη Σύμβαση Παραχώρησης, το ποσό των διοδίων που θα εισπράξει ο παραχωρησιούχος μέχρι το τέλος της περιόδου των μελετών – κατασκευών είναι περίπου 687 εκατομμύρια Ευρώ τηρουμένου του χρονοδιαγράμματος του έργου. Ωστόσο, το ποσοστό 16%, βάσει της Σύμβασης, είναι σχεδόν 110 εκατομμύρια Ευρώ από διόδια μέχρι τον Ιούλιο του 2010. Αυτό σημαίνει ότι ο παραχωρησιούχος κατ’ αναλογία του Υπουργείου έχει ήδη εισπράξει παραπάνω περίπου 50% από διόδια χωρίς να τηρεί το χρονοδιάγραμμα κατασκευής. Σας ερωτώ λοιπόν: δεν είναι δίκαιη η δυσφορία του κόσμου που πληρώνει 50% παραπάνω τον εκάστοτε κατασκευαστή χωρίς αυτός να έχει ολοκληρώσει το έργο;…»
«…στην Εγνατία Οδό, ένα έργο ιδιαίτερης αξίας για τις οδικές μετακινήσεις και μεταφορές στη Βόρεια Ελλάδα και την Ήπειρο, έχετε προκηρύξει διαγωνισμό για τη λειτουργία επτά νέων σταθμών διοδίων την ερχόμενη άνοιξη! Το διαψεύδετε αυτό ως μέλος της κυβέρνησης; Διαψεύδετε επίσης ότι η Εγνατία ΑΕ πραγματοποίησε 24 απευθείας αναθέσεις συμπληρωματικών έργων -εκ των οποίων οι 21 εντός του Σεπτεμβρίου του 2009-, συνολικού προϋπολογισμού άνω των 150 εκατ. ευρώ;…»
«…Τις ενστάσεις και τη δυσφορία των πολιτών κρίνω ως απόλυτα δικαιολογημένες, καθώς ο Έλληνας φορολογούμενος πληρώνει χρυσά τα δημόσια έργα. Μήπως τα ίδια ετοιμάζετε και στην Κρήτη Α.Ε. που έχετε εξαγγείλει μέχρι σήμερα τρεις φορές; Συμπληρωματικές συμβάσεις και απευθείας αναθέσεις, κυρίως σε οδικά και λιμενικά έργα, αυξάνουν τουλάχιστον κατά 90% το κόστος τους με υπερτιμολογήσεις. Βεβαίως, τις υπερβάσεις δεν τις πληρώνουν τα κοινοτικά ταμεία, καθώς θεωρούνται αντικανονικές, αλλά το κράτος, εκτοξεύοντας έλλειμμα και χρέος. Παρά τα όσα τραβά η χώρα, δεν δείχνετε να έχετε βάλει μυαλό…»
«…Όλα αυτά πρέπει να αλλάξουν. Και μάλιστα άμεσα. Λύση δεν είναι βέβαια η εκ νέου περικοπή του προγράμματος δημοσίων επενδύσεων, αλλά ούτε και το νέο νομοσχέδιο για τα δημόσια έργα του Υπουργείου Υποδομών που ετέθη πρόσφατα σε διαβούλευση για τρίτη φορά μάλιστα!! Επιτρέψτε μου να αναφέρω μάλιστα ότι το συγκεκριμένο νομοθέτημα αντιμετωπίζει τους εργολήπτες ως «εν δυνάμει απατεώνες» με όλους τους νέους όρους και τους περιορισμούς που θέτει. Στην πραγματικότητα, οι εργολήπτες είναι στην πλειονότητά τους μικρομεσαίοι επαγγελματίες, που δεν έχουν σχέση με τα κατεστημένα που φαντάζεστε ως κυβέρνηση φέρνοντας το συγκεκριμένο σχέδιο νόμου στη Βουλή. Και αυτοί οι μικρομεσαίοι εργολήπτες είναι περισσότερο ευάλωτοι σε κάθε περικοπή του προγράμματος δημοσίων επενδύσεων.…»
«…Για εμάς ως Δημοκρατική Συμμαχία είναι ξεκάθαρο:
Απαιτούμε ένα ασφαλές, σύγχρονων προδιαγραφών οδικό δίκτυο με μελέτες επίκαιρες και προσαρμοσμένες στις τοπικές τεχνικές ιδιαιτερότητες.
Απαιτούμε χρονοδιαγράμματα που θα τηρούνται στο ακέραιο και θα δεσμεύουν τόσο το κράτος όσο και τους κατασκευαστές των έργων.
Χρειαζόμαστε ελεγκτικούς μηχανισμούς που θα σέβονται το δημόσιο χρήμα, θα σέβονται την αποστολή τους και θα σέβονται τους επαγγελματίες κατασκευαστές και τους εργαζόμενους. Οι υπαρκτοί ελεγκτικοί μηχανισμοί έτσι όπως είναι δεν επαρκούν για να περιοριστούν οι υπερτιμολογήσεις, οι καθυστερήσεις και οι κάθε είδους υπερβάσεις των δημοσίων έργων που λειτουργούν εις βάρος του Έλληνα φορολογούμενου. Και πρέπει να πάρετε πρωτοβουλίες».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Γράψτε το σχόλιο σας και θα δημοσιευτεί αρκεί να μην είναι υβριστικό ή... διαφημιστικό!