Παρασκευή 22 Οκτωβρίου 2010

Δεν είχα να φάω και με σακάτεψαν για 500 ευρώ

Της ΚΑΤΕΡΙΝΑΣ ΚΑΤΗ - enet.gr

Ξέφυγε από τα δίχτυα της πορνείας κι έπεσε στα δίχτυα κυκλώματος εμπορίας ωαρίων. Ενας επίορκος γιατρός και η παρέα του τη σακάτεψαν για 500 ευρώ, και την πέταξαν στον δρόμο σαν στυμμένη λεμονόκουπα.

Μόνη της, χωρίς τη δυνατότητα ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης, καθώς τότε ήταν άνεργη και ανασφάλιστη, πολέμησε με νύχια και με δόντια για να σώσει τη ζωή της, που κινδύνευσε σοβαρά από θεραπεία που της χορήγησε ο γιατρός.

Οταν έπειτα από πολύ καιρό κατάφερε να σταθεί στα πόδια της, με τη συμπαράσταση μόνο μιας δικηγόρου, πήγε στη ΓΑΔΑ, στο Τμήμα Οργανωμένου Εγκλήματος, και κατήγγειλε, δίνοντας ονόματα και διευθύνσεις, τα μέλη του κυκλώματος.

Κανείς δεν πήρε τότε, περίπου έναν χρόνο πριν, σοβαρά την καταγγελία της. Σήμερα και αφού προηγήθηκε η αποκάλυψη άλλου κυκλώματος εμπορίας ωαρίων και μετά τις συνεχείς οχλήσεις της νομικής της συμπαραστάτριας, η Αστυνομία διερευνά την υπόθεση και, σύμφωνα με πληροφορίες της «Ελευθεροτυπίας», είναι ήδη στα ίχνη των δραστών.

Η νεαρή γυναίκα, που κατάγεται από ένα χωριό γειτονικής μας χώρας, και ήρθε στην Ελλάδα αναζητώντας ένα καλύτερο αύριο, μας περιγράφει τον Γολγοθά της.

Τα στοιχεία της, η επωνυμία και η διεύθυνση του Διαγνωστικού Κέντρου, όπου έγινε η αφαίρεση των ωαρίων, στοιχεία που οδηγούν σε γιατρό και συνεργούς, είναι στη διάθεση της «Ε», η οποία δεν τα δημοσιεύει για ευνόητους λόγους.

«Δεν είχα ούτε να φάω όταν μια "γνωστή" μού μίλησε για μια "κλινική" που κάνει εξωσωματική γονιμοποίηση, όπου αγοράζουν ωάρια και δίνουν 500-600 ευρώ».

«Μου πρότεινε -μας λέει- να πάμε μαζί, για να βεβαιωθώ ότι όλα είναι νόμιμα και δεν διατρέχω κίνδυνο».

Εκεί «συνάντησα και μια άλλη κοπέλα που θα έδινε ωάρια, γιατί είχε ανάγκη τα λεφτά. Σ' έναν όροφο απομονωμένο από τους άλλους, μάς έδωσαν να υπογράψουμε κάτι χαρτιά. Δεν διάβαζα ελληνικά, και ρώτησα τη νοσοκόμα που ήταν εκεί και μου είπε πως ήταν για εξετάσεις αίματος. Ρώτησα αν υπάρχει κίνδυνος, μου είπαν "κανένας". Μου πήραν αίμα, μόνο για γενικές αίματος και αφροδίσια. Ο γιατρός θα μας ειδοποιούσε αν ήμουν κατάλληλη να δώσω ωάρια, ώστε να αρχίσω "θεραπεία" με ενέσεις ορμονών για έναν μήνα. Για "να μην ταλαιπωρούμαι πολύ καιρό", θα μου έδιναν αυξημένες δόσεις. Ηθελε να με βλέπει δύο φορές την εβδομάδα, όπου μου έκανε κολπική εξέταση και έδινα αίμα. Ζήτησα από τον φίλο της γνωστής μου, που ήταν μαζί της, μια προκαταβολή. Μου έδωσε 100 ευρώ για τσιγάρα, μια τυρόπιτα και για τη μετακίνησή μου».

Οι παρενέργειες

«Μετά τις πρώτες ενέσεις, ξύπνησα με φρικτούς πόνους. Επισκέφθηκα τον γιατρό σε άθλια κατάσταση, ζητώντας να διακόψω. Μου είπε να μην ανησυχώ και όταν τελειώσει η θεραπεία, «θα ανακουφιστώ».

Οταν, τρομαγμένη, είπα ότι θα τα παρατήσω, η "γνωστή" μού μου είπε ότι "ήδη χρωστάω" μερικές χιλιάδες ευρώ που κάνουν οι εξετάσεις και τα φάρμακα, αλλά ότι θα μπορούσα ίσως να τα "ξεπληρώσω" με βίζιτες.

Είχε μείνει μόνο μία εβδομάδα και τρέμοντας το τράφικινγκ, στην κυριολεξία, δεν έκανα κιχ. Προς το τέλος της "θεραπείας" ένιωθα σαν να μην είναι πια δικό μου το σώμα μου. Σ' αυτές τις μέρες πήρα τουλάχιστον 20 κιλά. Ο γιατρός είπε ότι "είναι κατακράτηση υγρών και θα φύγει μετά τη λήψη των ωαρίων". Την ημέρα που μου πήραν τα ωάρια, ήταν μαζί και η άλλη κοπέλα. Μας είχαν πει ότι θα έκαναν τοπική νάρκωση, αλλά μας έκαναν ολική. Φεύγοντας μας είπαν ότι όταν περάσουν τρεις μήνες, μπορούμε να ξαναδώσουμε ωάρια».

Η εξαφάνιση

«Οταν έδωσα τα ωάρια, ο πόνος άρχισε να υποχωρεί, αλλά είχα πια άλλα σοβαρότερα προβλήματα. Ξαναπήγα -μόνη, αυτή τη φορά-στην κλινική, ζητώντας στη ρεσεψιόν "τον κ. ..., τον γιατρό που παίρνει ωάρια". Μια νοσοκόμα μού είπε ότι δεν ξέρει κάποιον ιατρό κ...., δεν ξέρει τι της λέω, ότι δεν με θυμάται και μου ζήτησε άγρια να φύγω. Ηταν η νοσοκόμα που μου είχε δείξει πώς να κάνω τις ενέσεις.

Η θεραπεία που έκανα μετά, κοστίζει ακριβά και πρέπει, όπως είπαν οι γιατροί,να επαναλαμβάνεται κάθε δέκα χρόνια».

Εκτός όμως από τη σοβαρή βλάβη υγείας που υπέστη και θα την ταλαιπωρεί σε όλη της τη ζωή, η νεαρή γυναίκα καταβλήθηκε συναισθηματικά και από τη συνειδητοποίηση του αποτελέσματος που θα είχε η χρήση των ωαρίων της.

«Τότε δεν είχα ιδέα. Πίστευα ότι δίνοντας ωάρια θα βοηθούσα μια άλλη γυναίκα να θεραπευθεί από κάποιο γυναικολογικό πρόβλημα. Το σοκ ήταν τεράστιο όταν κατάλαβα ότι κάπου στον κόσμο μπορεί σήμερα να υπάρχει ένα παιδί που θα μου μοιάζει, ένα παιδί δικό μου».

«Θέλω αυτοί οι άνθρωποι να βρεθούν και να τιμωρηθούν. Να μη συνεχίσουν το έγκλημα τους καταστρέφοντας τις ζωές και άλλων γυναικών, που βρίσκονται σε οικονομική ανάγκη και δεν καταλαβαίνουν τι πραγματικά σημαίνει αυτή η διαδικασία».

«Τουρισμός εμπορίας ωαρίων»

Η δικηγόρος Ηλέκτρα Κούτρα, που χειρίζεται τέτοιες υποθέσεις, τονίζει ότι «η έκταση του προβλήματος είναι τόσο μεγάλη που θα πρέπει να ενεργοποιηθούν άμεσα οι αρμόδιες αρχές, προς την κατεύθυνση ενδελεχών, μη "προειδοποιημένων" ελέγχων, προκειμένου να ελεγχθεί η συμμόρφωση με τις αρχές της βιοηθικής και τους όρους του νόμου».

«Δεν είναι τυχαίο -επισημαίνει- ότι τα πάμπολλα θύματα της κατάστασης αυτής ανήκουν σε χαμηλά κοινωνικά-οικονομικά στρώματα, σε ευάλωτες ομάδες μεταναστριών, εκτεθειμένων στη δράση εγκληματικών κυκλωμάτων, που συχνά έχουν δράση και στον χώρο του trafficking. Αυτός ο "τουρισμός εμπορίας ωαρίων" παραβιάζει τη βιοηθική, την υπόσταση των γυναικών που δίνουν ωάρια, των ληπτριών, αλλά και των ίδιων των παιδιών που θα γεννηθούν μέσα από μια τόσο "θυσιασμένη στον βωμό του κέρδους", χωρίς τα στοιχειώδη εχέγγυα, διαδικασία».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Γράψτε το σχόλιο σας και θα δημοσιευτεί αρκεί να μην είναι υβριστικό ή... διαφημιστικό!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...