Δευτέρα 2 Αυγούστου 2010

Φορτηγά: "Ξεδιψάει" σιγα - σιγα η αγορά..


Ομαλοποιείται από σήμερα η αγορά αγαθών και καυσίμων, μετά την οριακή χθεσινή απόφαση των ιδιοκτητών φορτηγών και βυτιοφόρων να προχωρήσουν σε αναστολή των κινητοποιήσεων, που το τελευταίο επταήμερο αναστάτωσαν την οικονομική ζωή και έδωσαν άλλη μια βολή στον τουρισμό. Πάντως, από την Παρασκευή το μεσημέρι είχε αρχίσει σταδιακά ο εφοδιασμός της αγοράς με ιδιωτικά βυτιοφόρα αλλά και με την απόδοση των μέτρων επίταξης-επιστράτευσης.

Η απεργία ανεστάλη με γκρίνιες από ιδιοκτήτες της περιφέρειαςΗ αλλαγή στάσης είχε διαφανεί όταν το βράδυ του Σαββάτου, από το δελτίο ειδήσεων του MEGA, ο Δ. Ρέππας είχε καλέσει τους ιδιοκτήτες να αναστείλουν τις κινητοποιήσεις, με αντάλλαγμα να ανασταλεί η επίταξη-επιστράτευση.

Η κυβέρνηση

Η κυβερνητική ανακοίνωση που εκδόθηκε μετά τη λήξη της απεργίας κάνει μια αναφορά που δημιουργεί κάποιες «γκρίζες» ζώνες. «Είναι σαφές ότι, εφόσον οι μεταφορείς επανέλθουν στα καθήκοντά τους και η αγορά λειτουργεί απολύτως ομαλά, τότε καθίσταται άνευ αντικειμένου η πολιτική επίταξη», σημειώνεται και στην ουσία συντονίζεται με την τοποθέτηση του υπουργού Υποδομών που είχε διευκρινίσει ότι «θα κάνουμε διάλογο χωρίς να υπάρχει ο κίνδυνος μετά από λίγες ημέρες η ελληνική κοινωνία να βρεθεί και πάλι αιχμάλωτη κάποιων γενικών συνελεύσεων που αδιαφορούν για το κοινωνικό σύνολο».

Για άλλη μια φορά ο αρμόδιος υπουργός είχε καλέσει τους ιδιοκτήτες σε διάλογο για τα φορολογικά και τα ασφαλιστικά ζητήματα των μεταφορέων, καθώς και την ένταξή τους στον αναπτυξιακό νόμο, που θα περιληφθούν όμως σε επόμενο νομοσχέδιο. Το επίμαχο νομοθέτημα προβλέπεται να κατατεθεί ως έχει, πιθανότατα στις 24 Αυγούστου, αμέσως μετά την επανάληψη των εργασιών της Βουλής, που την Παρασκευή έκλεισε για θερινές διακοπές. Στόχος του υπουργείου είναι να ψηφιστεί ώς το τέλος Σεπτεμβρίου.

Στην ανακοίνωση των ιδιοκτητών που εκδόθηκε λίγο μετά τις 6 μ.μ., έπειτα από τη συνέλευση που διήρκεσε σχεδόν τρεις ώρες και έγινε σε τεταμένο κλίμα, οι ιδιοκτήτες αναφέρουν ότι προχώρησαν στην αναστολή «λόγω των προβλημάτων που έχουν δημιουργηθεί στην τροφοδοσία της αγοράς με τρόφιμα, καύσιμα και άλλα προϊόντα». Περιμένουν από το αρμόδιο υπουργείο τη σύσταση ομάδων εργασίας και χρονοδιάγραμμα διαβούλευσης για συγκεκριμένα αιτήματα. Προειδοποιούν όμως ότι σε περίπτωση αθέτησης, ο κλάδος θα αντιδράσει με νέα απεργία έπειτα από γενική πανελλαδική συνέλευση.

«Οριακή ήταν η πλειοψηφία στα πρωτοβάθμια σωματεία», σχολίασε στην «Ε» ο πρόεδρος της συντονιστικής, Γ. Τζωρτζάτος, και πρόσθεσε ότι σε επίπεδο ομοσπονδιών η ψηφοφορία έληξε με έξι υπέρ της αναστολής και δύο κατά. Η ένατη ομοσπονδία, αυτή των διεθνών μεταφορών, στην ουσία δεν συμμετείχε στις διαδικασίες από την αρχή. Οριακή, όπως είπε, ήταν η πλειοψηφία στα πρωτοβάθμια σωματεία, από τα οποία χθες έδωσαν το «παρών» πάνω από 100 εκπρόσωποι, που σχεδόν κατά 60% τάχθηκαν υπέρ της συνέχισης των κινητοποιήσεων.

Οι χαμένοι

«Υπάρχει μεγάλο πρόβλημα με τους 30.000 ιδιοκτήτες που έχουν από ένα φορτηγό», παραδέχθηκε και πρόσθεσε: «Αυτοί είναι χαμένοι. Δεν είναι εύκολο να ενταχθούν σε μια εταιρεία». Αποδέχθηκε ότι ο ίδιος, που ήδη διαθέτει εταιρεία με 15 οχήματα, δεν θα επηρεαστεί από την απελευθέρωση των μεταφορών. Αποκάλυψε ότι, λόγω της απεργίας, έχανε κάθε ημέρα περίπου 10.000 ευρώ μόνον από τη μισθοδοσία του προσωπικού του, που φτάνει τα 50 άτομα. Προέβλεψε πάντως ότι με το νέο καθεστώς το κόμιστρο θα διπλασιαστεί, υποστηρίζοντας ότι τα τελευταία χρόνια οι μεταφορές είχαν μειωμένα κέρδη. Υπολογίζει ότι μόνον λόγω της αύξησης του ΦΠΑ το κοστολόγιο της εταιρείας του επιβαρύνεται κατά 20.000 ευρώ τον μήνα.

Ευθύνες στην κυβέρνηση επιρρίπτει ο αρμόδιος τομεάρχης της Ν.Δ., Στ. Καλαφάτης, ο οποίος επισημαίνει ότι «η ελληνική κοινωνία πληγώθηκε και η δημόσια εικόνα της χώρας επλήγη». Πρότεινε ειλικρινή διάλογο για να αποτραπεί ο αθέμιτος ανταγωνισμός και να προστατευτούν εκείνοι που συνέφεραν στη λειτουργία της αγοράς ώς σήμερα.

Την απόσυρση του νομοσχεδίου ζητά ο Π. Λαφαζάνης από τον ΣΥΡΙΖΑ, που επιμένει σε μέτρα προστασίας της αγοράς από τα μεγάλα ιδιωτικά συμφέροντα, τα υψηλά κόμιστρα και τα καρτέλ.
Χ.ΤΖ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Γράψτε το σχόλιο σας και θα δημοσιευτεί αρκεί να μην είναι υβριστικό ή... διαφημιστικό!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...