Η κυβέρνηση έχει αποφασίσει να προχωρήσει σε άμεση αναδιάρθρωση της επιβατικής αλλά και της εμπορευματικής τιμολογιακής πολιτικής, που παραμένει καθηλωμένη από το 1996. Είναι σαφές ότι τα εισιτήρια στους νέους σιδηροδρόμους θα είναι πολύ πιο ακριβά, ενώ ταυτόχρονα θα περικοπούν οι ατέλειες, τα μειωμένα εισιτήρια, οι εκπτώσεις και τα προνόμια που είχαν οι οικογένειες των εργαζομένων του ΟΣΕ.
Ταυτόχρονα θα διακοπούν όλα τα δρομολόγια που δεν εμφανίζουν ικανοποιητική πληρότητα με στοιχεία της τελευταίας διετίας, ενώ απαγορεύεται στο εξής κάθε είδους χρηματοδότηση των δρομολογίων από το Δημόσιο ή τους ΟΤΑ.
Μείωση κατά 50% προβλέπεται και για τη στελέχωση των περιφερειακών σιδηροδρομικών σταθμών, καθώς το συνολικό προσωπικό προβλέπεται να μειωθεί σε 4.000 από 6.800 που είναι σήμερα.
Οπως υπολογίζει η κυβέρνηση, λόγω της κατάργησης των δευτερευουσών αποδοχών εκτιμάται ότι θα δημιουργηθεί κύμα φυγής από τους εργαζομένους που έχουν θεμελιώσει συντα ξιοδοτικό δικαίωμα και παρέμεναν στην εργασία τους, επειδή οι αποδοχές τους ήταν υψηλότερες από τις συντάξιμες. Τώρα όμως θα είναι χαμηλότερες και γι΄ αυτό ο συνολικός αριθμός των εργαζομένων θα μειωθεί σημαντικά. Αν δεν μειωθεί τότε το πλεονάζον προσωπικό θα μεταταχθεί σε άλλες υπηρεσίες του Δημοσίου. Οπως έχει διαπιστωθεί, υπάρχουν κενά σε άλλους συγκοινωνιακούς φορείς όπου μπορεί να αξιοποιηθούν εργαζόμενοι του ΟΣΕ ή σε άλλες υπηρεσίες στην ελληνική περιφέρεια. Από τα 2.500 άτομα που πλεονάζουν περίπου 1.500
φαίνεται ότι έχουν τις προϋποθέσεις και θα επιλέξουν να αποχωρήσουν. Αυτό σημαίνει ότι μένει ένας αριθμός 800-1.000 εργαζομένων που θα πρέπει να μεταταχθούν.
Οπως θα τονίσει ο κ. Ρέππας στους συναδέλφους του, στο Υπουργικό Συμβούλιο, αν αυτές οι παθογένειες δεν αντιμετωπιστούν άμεσα τότε τα ελλείμματα που παράγονται σε ετήσια βάση θα συνεχίσουν να είναι πάνω από 500 εκατομμύρια ευρώ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Γράψτε το σχόλιο σας και θα δημοσιευτεί αρκεί να μην είναι υβριστικό ή... διαφημιστικό!