Σταθερή στροφή στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς κάνουν οι Αθηναίοι το τελευταίο εξάμηνο εξαιτίας της οικονομικής κρίσης αλλά και της τιμής της βενζίνης, η οποία είναι και επισήμως πλέον η ακριβότερη της Ευρώπης.
Η κίνηση σε όλα τα αστικά μέσα, σύμφωνα με τα πιο πρόσφατα στοιχεία του ΟΑΣΑ, αυξήθηκε κατά περίπου 2% το πρώτο τρίμηνο του 2010, ενώ όπως φαίνεται τα ποσοστά της αύξησης εξακολουθούν να ανεβαίνουν σταθερά.
Είναι χαρακτηριστικό ότι μόνο στα λεωφορεία οι επιβιβάσεις την περίοδο μεταξύ Ιανουαρίου-Μαρτίου ήταν αυξημένες κατά 2 εκατομμύρια, συγκριτικά με την αντίστοιχη περσινή περίοδο, ενώ με το σύνολο των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς (λεωφορεία, τρόλεϊ, ηλεκτρικός σιδηρόδρομος, μετρό και τραμ) μετακινήθηκαν το ίδιο χρονικό διάστημα 3,3 εκατομμύρια επιβάτες περισσότεροι απ’ ό,τι πέρυσι.
Θετικά αντιμετωπίζουν τη στροφή του επιβατικού κοινού στις αστικές συγκοινωνίες και οι συγκοινωνιολόγοι, οι οποίοι πάντως επισημαίνουν ότι ο κόσμος επιστρέφει στα Μέσα, χωρίς ωστόσο αυτά να έχουν βελτιώσει την εικόνα και την εξυπηρέτησή τους.
«Είναι προφανές ότι οι Αθηναίοι άφησαν στην άκρη το Ι.Χ. τους σε μεγάλο βαθμό. Πολλοί απ’ αυτούς κάνουν πιο συντηρητική χρήση του αυτοκινήτου τους και το χρησιμοποιούν μόνο για τις μετακινήσεις από και προς την εργασία τους, γι’ αυτό και οι μεταβολές στο κυκλοφοριακό είναι εντονότερες τις υπόλοιπες ώρες της ημέρας, ενώ έχουν σταματήσει τις περιττές μετακινήσεις. Αλήθεια είναι όμως και ότι οι εναλλακτικοί τρόποι μετακίνησης δεν έχουν βελτιωθεί. Δεν έχουμε ούτε περισσότερα λεωφορεία, ούτε καλύτερη αστυνόμευση των λεωφορειολωρίδων, ούτε εντατικότερη ελεγχόμενη στάθμευση» σημειώνει ο συγκοινωνιολόγος Πάνος Παπαδάκος.
Με δεδομένη την ενίσχυση της επιβατικής κίνησης στα δημόσια Μέσα απομένει να φανεί η αντανάκλαση και στα έσοδα του ΟΑΣΑ. Οι συγκοινωνιολόγοι πάντως δεν αποκλείουν να υπάρξει και αύξηση της λαθρεπιβίβασης, εξαιτίας των περικοπών σε μισθούς και συντάξεις.
Η αύξηση στην κίνηση του Μετρό είναι η μεγαλύτερη σε ποσοστιαίο επίπεδο από όλα τα Μέσα, αν και αναμενόταν ακόμα πιο ενισχυμένη καθώς φέτος στο δίκτυο λειτουργεί ένας πρόσθετος σταθμός, αυτός του Νομισματοκοπείου, ενώ σε λειτουργία βρίσκεται και το σύνολο της γραμμής 2, η οποία πέρυσι από τα μέσα Φεβρουαρίου και μετά τερμάτιζε στην Εθνική Αμυνα λόγω των έργων.
Σύμφωνα με τους συγκοινωνιολόγους, η συγκεκριμένη χρονική στιγμή δημιουργεί μια «χρυσή» ευκαιρία για να βελτιωθεί το συγκοινωνιακό της πρωτεύουσας και μάλιστα με παρεμβάσεις χαμηλού κόστους, όπως αυτές που ενδεικτικά αναφέρει ο κ. Παπαδάκος και αφορούν:
- Στη διεύρυνση της ελεγχόμενης στάθμευσης σε πυκνοκατοικημένες περιοχές του λεκανοπεδίου.
- Στην καλύτερη αστυνόμευση των λεωφορειολωρίδων.
- Στην επέκταση των αποκλειστικών λωρίδων για λεωφορεία και τρόλεϊ είτε στη σημερινή τους μορφή είτε με την κατασκευή λωρίδων ταχείας διέλευσης στην αριστερή πλευρά βασικών οδικών αρτηριών. Στο πλαίσιο του νέου συγκοινωνιακού χάρτη, ο οποίος είχε παρουσιαστεί πέρυσι το καλοκαίρι, είχαν εξεταστεί εβδομήντα τέτοια σημεία.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Γράψτε το σχόλιο σας και θα δημοσιευτεί αρκεί να μην είναι υβριστικό ή... διαφημιστικό!