Στα αζήτητα κινδυνεύουν να βρεθούν τα αεροσκάφη της κρατικής ΟΑ. Έπειτα από δυο δημόσιους πλειοδοτικούς διαγωνισμούς, επτά αεροσκάφη Boeing 737 της παλαιάς ΟΑ απειλούνται με «εξαφάνιση».
Οι προσφορές για την αγορά τους ξεπέρασαν τις πιο απαισιόδοξες προβλέψεις. Ανήμπορη να πράξει κάτι διαφορετικό, η Εθνική Κεφαλαίου (εκκαθαριστής της ΟΑ) αποφάσισε να διαπραγματευτεί απευθείας την πώλησή τους, με μια όμως σημαντική διαφορά: τα επτά αεροσκάφη πωλούνται ως σύνολο και όχι ξεχωριστά.
Τα 7 ιδιόκτητα Boeing 737-400 της παλαιάς ΟΑ είχαν εκτιμηθεί πέρυσι στα 56 εκατ. ευρώ. Οι προσφορές που κατατέθηκαν (και στους δυο διαγωνισμούς) ήταν «εξευτελιστικές» (δεν ξεπερνούσαν τις 4-5).
Στο σφυρί
Οι ενδιαφερόμενοι καλούνται να υποβάλουν δεσμευτική προσφορά, για το σύνολο των αεροσκαφών, την 1η Ιουλίου, προσκομίζοντας παράλληλα εγγυητική επιστολή 1,75 εκατ. ευρώ.
Άσχημα είναι τα μηνύματα ως προς το διαγωνισμό για τα 4 Airbus A 340, τα οποία ανήκουν στο Υπουργείο Οικονομίας (το διαγωνισμό διεξάγει η Lazard). Τα ανωτέρω αεροσκάφη, τα οποία εκτελούσαν τα δρομολόγια σε ΗΠΑ και Καναδά, αποτιμήθηκαν στις αρχές του περυσινού έτους σε 180 εκατ. ευρώ.
Παρά ταύτα, ο στόχος του ΥΠΟΙΚ κυμαινόταν στα 100 εκατ. ευρώ, αλλά φαίνεται ότι δεν επιτεύχθηκε. Εντός του προσεχούς διαστήματος αναμένεται να προκηρυχτεί και η εκδήλωση ενδιαφέροντος για τα 11 ελικοφόρα ATR, 4 εκ των οποίων δεν βρίσκονται σε καλή κατάσταση. Στις αρχές του 2009, τα 11 ATR είχαν αποτιμηθεί μεταξύ 2227 εκατ. ευρώ. Δεκτές αναμένεται να γίνουν προσφορές άνω των 1-1,5 εκατ. ευρώ για το καθένα (σενάρια φέρουν τα ελικοφόρα να καταλήγουν στην Πολεμική Αεροπορία).
Ακίνητα
Το πωλητήριο των περιουσιακών στοιχείων της ΟΑ συνεχίζεται. Θα ακολουθήσουν διαγωνισμοί, ως τα τέλη του καλοκαιριού, για τα ακίνητα στο Λονδίνο, την Ιερουσαλήμ και σε διάφορες πόλεις της Ελλάδας, όπως η Μυτιλήνη.
Παράλληλα, θα ενταθούν οι προσπάθειες να πουληθούν οι Galileo Hellas, πρώην θυγατρική της Ολυμπιακής Αεροπορίας-Υπηρεσίες και «Ολυμπιακή Ανεφοδιαστική Εταιρεία Αεροπορικού Καυσίμου» (Olympic Into Plane Company). Η τελευταία φάση προβλέπει την πώληση των ανταλλακτικών και των λοιπών αναλωσίμων. Η εταιρεία (σύμφωνα με παλαιότερες εκτιμήσεις) διέθετε φορτηγά, αυτοκίνητα, λεωφορεία και φορτωτικές μηχανές αξίας 1015 εκατ. ευρώ, εργαλεία και υλικοτεχνικό εξοπλισμό 8 εκατ. ευρώ, γραφεία 4.000 τ.μ. όπισθεν των υπόστεγων του ΔΑΑ και διάφορα ανταλλακτικά, η αξία των οποίων ξεπερνούσε τα 10-12 εκατ. ευρώ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Γράψτε το σχόλιο σας και θα δημοσιευτεί αρκεί να μην είναι υβριστικό ή... διαφημιστικό!