Δευτέρα, 26 Ιουλίου 2010

Μποτιλιάρισμα στον αέρα, ουρές στα βενζινάδικα

Κόκκινο χτύπησε χθες η καθυστέρηση στα αεροδρόμια εξαιτίας της λευκήςαπεργίας των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας. Η μέση καθυστέρηση, σύμφωνα με την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, έφτασε χθες τις δυόμισι ώρες. 
Από το απόγευμα άρχισε η ταλαιπωρία και για πολλούς οδηγούς Ι.Χ. αυτοκινήτων που έτρεχαν στα βενζινάδικα να προμηθευτούν βενζίνη, αφού η απεργία των οδηγών φορτηγών και βυτιοφόρων που άρχισε τα μεσάνυχτα αναμένεται να δημιουργήσει προβλήματα στην τροφοδοσία των καυσίμων. 

Στα βενζινάδικα άρχισαν να σχηματίζονται από χθες το απόγευμα ουρές και ήδη σε αρκετά από αυτά οι οδηγοί μπορούσαν να γεμίσουν μόνο με σούπερ αμόλυβδη βενζίνη, αφού η απλή είχε εξαντληθεί. 

Η απόφαση των ελεγκτών για αυστηρή τήρηση των διεθνών κανονισμών για τη χωρητικότητα του εναέριου χώρου, επιτρέποντας συγκεκριμένο αριθμό πτήσεων ανά ώρα, είχε ως αποτέλεσμα να σχηματιστούν από νωρίς ουρές στα αεροδρόμια. 

Ακυρώσεις


Ενδεικτικό είναι το γεγονός ότι μόνο στο αεροδρόμιο της Αθήνας μέχρι χθες το απόγευμα είχαν ακυρωθεί τρεις πτήσεις (δύο της ΕasyJet και μία της Vueling). 

Την ίδια ώρα, σε άλλες 115 πτήσεις σημειώθηκαν καθυστερήσεις που κυμαίνονταν από 15 λεπτά μέχρι και 4 ώρες. Τη μεγαλύτερη καθυστέρηση είχε η πτήση της ΕL ΑL με προορισμό το Τελ Αβίβ, η οποία καθυστέρησε να απογειωθεί 6 ώρες! 

Σύμφωνα με πηγές από το «Ελευθέριος Βενιζέλος», το πρόβλημα ήταν εντονότερο στα δρομολόγια εσωτερικού, αφού εκεί μπλόκαρε πιο γρήγορα το σύστημα εξαιτίας των αμφίδρομων κινητοποιήσεων των ελεγκτών στα αεροδρόμια απογείωσης και προσγείωσης. 

Οπως έλεγαν, 5 λεπτά καθυστέρησης στην απογείωση ενός αεροσκάφους μπορεί να οδηγήσουν ακόμα και σε πεντάωρη αναμονή μέχρι να καταφέρει τελικά να πάρει θέση και να φύγει. 

Στην περιφέρεια


Κατά τις ίδιες πηγές, σε περίπτωση που συνεχιστούν οι κινητοποιήσεις των ελεγκτών ενδέχεται να αυξηθούν οι ακυρώσεις των πτήσεων προς την Ελλάδα. Πρόβλημα χωρητικότητας λόγω της παραμονής των αεροσκαφών πέραν της προβλεπόμενης ώρας αναμένεται να αντιμετωπίσουν σύντομα τα περιφερειακά αεροδρόμια. Ηδη τα προβλήματα στα αεροδρόμια της Κρήτης, της Ρόδου και της Κέρκυρας ήταν από χθες πιο έντονα, αφού εκτός από τις τακτικές πτήσεις δέχονταν και πολλές τσάρτερ. Από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας κρατούν στάση αναμονής. Στελέχη της έλεγαν χθες ότι «παρακολουθούν στενά την κατάσταση και είναι έτοιμοι να λάβουν όλα τα προβλεπόμενα διοικητικά μέτρα για την εύρυθμη λειτουργία των αεροδρομίων». Από την πλευρά τους, οι ελεγκτές απορρίπτουν στο σύνολό του το σχέδιο νόμου που προωθείται από το υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων και επισημαίνουν ότι οι κινητοποιήσεις θα συνεχιστούν με τρόπο που θα καθοριστεί σήμερα μετά την παρουσίαση του νομοσχεδίου που αφορά την ΥΠΑ. 


ΟΙ ΕΛΕΓΚΤΕΣ
απορρίπτουν το νομοσχέδιο και επισημαίνουν ότι οι κινητοποιήσεις θα συνεχιστούν

Απαξιώνεται η περιουσία μας
ΟΙ ΜΕΤΑΦΟΡΕΙΣ αντιδρούν στο νομοσχέδιο του υπουργείου Υποδομών για την απελευθέρωση των εμπορευματικών μεταφορών, το οποίο εγκρίθηκε από το Υπουργικό Συμβούλιο την περασμένη Παρασκευή και σήμερα αναμένεται να ανακοινωθεί επίσημα. Οπως υποστηρίζουν οι ιδιοκτήτες των περίπου 32.500 φορτηγών και βυτιοφόρων Δημόσιας Χρήσης, απαξιώνεται η περιουσία τους και κατηγορούν την κυβέρνηση για «εμπαιγμό», αφού, όπως λένε, «αρχικά είχε υπάρξει συμφωνία στο περιεχόμενο του σχεδίου νόμου που είχε δοθεί για διαβούλευση». 

Οι μεταφορείς είχαν προαποφασίσει την κήρυξη απεργίας στις 27 Αυγούστου προκειμένου να μην πληγεί ο ανεφοδιασμός της αγοράς εν μέσω τουριστικής περιόδου. Ωστόσο, όπως σημειώνει ο πρόεδρος της Συντονιστικής Επιτροπής του κλάδου Γιώργος Τζωρτζάτος, αιφνιδιάστηκαν με την κίνηση της κυβέρνησης. Σύμφωνα με τον ίδιο, πρόκειται για την οριστική ισοπέδωση και τον ενταφιασμό των αυτοκινητιστών. 

Το κύριο σημείο τριβής με την κυβέρνηση αποτελεί το άνοιγμα του επαγγέλματος- με τη ρύθμιση που ορίζει ότι οι άδειες θα έχουν συγκεκριμένη αξία, η οποία θα προσμετράται στο κεφάλαιο των εταιρειών που συγκροτούν οι μεταφορείς για μία μεταβατική περίοδο 3 ετών. Ταυτόχρονα προβλέπεται ότι οι μεταφορείς που έχουν άδεια για μια νομαρχία- και υπολογίζονται σε περίπου 14.000- θα μπορούν να δραστηριοποιούνται πανελλαδικά. 

Με το νομοσχέδιο του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων ανοίγει το κλειστό επάγγελμα των οδικών εμπορευματικών μεταφορών και προωθούνται εταιρείες οδικού μεταφορέα. Οι άδειες ήταν κλειστές από το 1971. Οι εταιρείες οδικού μεταφορέα θα έχουν τη μορφή Α.Ε. ή ΕΠΕ και μεταξύ των κριτηρίων λειτουργίας τους θα είναι οι οικονομικές τους δυνατότητες, η επαγγελματική τους επάρκεια και η φήμη τους. Για τις παλιές άδειες ισχύει μια τριετία προσαρμογής έως το 2013. 

Πηγές του υπουργείου έλεγαν χθες πως χρειάστηκε να δοθεί μάχη προκειμένου να μην περάσουν οι επιταγές της τρόικας, η οποία απαιτούσε πλήρη και άμεση απελευθέρωση του επαγγέλματος χωρίς μεταβατική περίοδο και τριετή αναγνώριση της άυλης αξίας των υφιστάμενων αδειών. TA NEA

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Γράψτε το σχόλιο σας και θα δημοσιευτεί αρκεί να μην είναι υβριστικό ή... διαφημιστικό!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...