Τετάρτη 21 Ιουλίου 2010

2 έφηβοι κερδίζουν υποτροφίες και χιλιάδες δολάρια με το μυαλό τους

Στην «αγκαλιά» των καλύτερων πανεπιστημίων του κόσμου έστειλε δύο 18χρονους αποφοίτους λυκείου η διάκρισή τους στη Διεθνή Μαθηματική Ολυμπιάδα. Ο ένας μαθητής ονομάζεται Ευάγγελος Ταρατόρης και στο τέλος του Αυγούστου θα βρεθεί ανάμεσα στους πρωτοετείς φοιτητές του ΜΙΤ στη Βοστόνη, αφού αυτό το φημισμένο πανεπιστήμιο όχι μόνο τον δέχτηκε στην κοινότητά του, αλλά του έδωσε και υποτροφία της τάξης των 44.362 δολαρίων!
Ο άλλος λέγεται Φώτης Λογοθέτης και θα βρεθεί στο δεύτερο καλύτερο πανεπιστήμιο του κόσμου, στο Κέιμπριτζ, όπου θα σπουδάσει ηλεκτρολόγος μηχανικός ή ό,τι άλλο του... γυαλίσει.
Η ιστορία των δύο αγοριών έχει ως εξής: έλαβαν μέρος στην 51η Διεθνή Μαθηματική Ολυμπιάδα που έγινε στο Καζακστάν από 2 έως 14 Ιουλίου 2010 και πήραν αργυρά μετάλλια. Η Ελλάδα συμμετείχε μέσω της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας με ομάδα έξι μαθητών και όλοι οι μαθητές διακρίθηκαν. Κατόπιν αυτού, δεν ήταν δύσκολο τα δύο παιδιά να γίνουν δεκτά στα μεγάλα ξένα πανεπιστήμια σε ΗΠΑ και Μεγάλη Βρετανία, αφού αυτά τα ιδρύματα κυνηγούν τα ταλέντα και κάνουν τα αδύνατα δυνατά προκειμένου να αξιοποιήσουν τις δυνατότητες των φοιτητών τους.
«Τα παιδιά αυτά αποτελούν εθνικό κεφάλαιο και είναι η καλύτερη διαφήμιση της χώρας μας στη διεθνή επιστημονική κοινότητα», λέει στο «Εθνος» με υπερηφάνεια ο γενικός γραμματέας της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας (EME) Γιάννης Τυρλής και συμπληρώνει: «Η επιτυχία τους στη Μαθηματική Ολυμπιάδα οφείλεται στην ικανότητα των παιδιών και στη δουλειά της ΕΜΕ, που είναι δουλειά εθελοντών. Το κύρος της Ελλάδας στη διεθνή μαθηματική κοινότητα, όπως και της ΕΜΕ, είναι σε πολύ υψηλό επίπεδο».
Ευάγγελος Ταρατόρης
Θα ήθελα να ασχοληθώ με την έρευνα
Ευάγγελος Ταρατόρης, 18 ετών, απόφοιτος Λυκείου Θεσσαλονίκης: «Με τη διάκριση αυτή μπορούσα να πάω σε όποιο ΑΕΙ ήθελα. Φυσικά προτίμησα το ΜΙΤ, αφού με δέχτηκαν αμέσως και μάλιστα με υποτροφία 44.362 δολαρίων.
Ξεκινάω στις 24-25 Αυγούστου και κατ’ αρχάς σκέφτομαι να σπουδάσω ηλεκτρολόγος ή φυσικός. Θα το ψάξω, όμως, λιγάκι πριν πάρω την οριστική μου απόφαση. Αλλωστε, σε αυτά τα πανεπιστήμια είναι πολύ ευέλικτοι στις επιλογές των φοιτητών.
Θα ήθελα να ασχοληθώ με την έρευνα και πιστεύω ότι θα τα καταφέρω. Οταν ήμουν μικρός, μου άρεσαν οι γρίφοι και είχα ευχέρεια στα Μαθηματικά. Κάπως έτσι ξεκίνησα. Μετά έμαθα για τους διαγωνισμούς της Μαθηματικής Εταιρείας, άρχισα να πηγαίνω και έτσι έφτασα μέχρι εδώ. Οι γονείς μου δεν έχουν καμία σχέση με τα Μαθηματικά, τώρα βέβαια χαίρονται με τηΐν επιτυχία μου, αλλά ανησυχούν και λίγο που θα φύγω για την Αμερική».
Φώτης Λογοθέτης
Εχω πολλές διακρίσεις σε διεθνείς Ολυμπιάδες
Φώτης Λογοθέτης, 18 ετών, απόφοιτος ιδιωτικού σχολείου της Αθήνας: «Ασχολήθηκα από μικρός με τους διαγωνισμούς της Μαθηματικής Εταιρείας και έχω πολλές διακρίσεις και σε άλλες διεθνείς Ολυμπιάδες. Με τη φετινή διάκριση μου δίνεται η δυνατότητα να σπουδάσω σε όποιο ΑΕΙ θέλω σε Ελλάδα και εξωτερικό, αλλά μάλλον θα προτιμήσω το Κέιμπριτζ.
Τα ελληνικά πανεπιστήμια είναι κάπως απογοητευτικά, παρά το γεγονός ότι ορισμένα έχουν πολύ καλούς καθηγητές αλλά το όλο κλίμα είναι αποθαρρυντικό. Οσον αφορά τις μελλοντικές μου σπουδές, ακόμη δεν έχω πάρει οριστικές αποφάσεις. Μου αρέσουν τα Μαθηματικά, αλλά θα ήθελα να κάνω και κάτι άλλο στη ζωή μου. Ο πατέρας μου και η μητέρα μου είναι μαθηματικοί και με βοηθούσαν στην αρχή, όταν ήμουν στο γυμνάσιο. Σίγουρα έχω κάποια κλίση, αλλά μεγάλο ρόλο στις επιδόσεις μου έπαιξαν οι γονείς μου και το διάβασμα». Και νέες διακρίσεις
Χάλκινα μετάλλια και στη Βιολογία
Δύο Ελληνες μαθητές χάρισαν στην Ελλάδα δύο χάλκινα βραβεία από την Παγκόσμια Ολυμπιάδα Βιολογίας, που έγινε στη Ν. Κορέα. Πρόκειται για τον Παρασκευά Δεληγιάννη από το Πειραματικό Λύκειο Πάτρας και τον Νίκο Ιγνατιάδη από το Αμερικάνικο Κολέγιο Ελλάδας, που διαγωνίστηκαν μαζί με περίπου διακόσιους μαθητές και μαθήτριες από 60 χώρες. Η Ελλάδα, μέσω της Πανελλήνιας Ενωσης Βιοεπιστημόνων (ΠΕΒ), συμμετέχει τα τελευταία 6 χρόνια και είναι η πρώτη φορά που πετυχαίνει διάκριση.
Οπως αναφέρει η ΠΕΒ, «η διάκριση που πέτυχαν οι μαθητές μας γίνεται πολύ πιο σημαντική αν λάβουμε υπόψη ότι είχαν να ανταγωνιστούν μαθητές που αποκτούν πολύ περισσότερες γνώσεις Βιολογίας σε θεωρητικό και πρακτικό επίπεδο από τα σχολεία τους και προετοιμάζονται εξειδικευμένα για μεγάλο χρονικό διάστημα.
Οι μαθητές μας, αμέσως μετά την εξοντωτική διαδικασία των πανελλαδικών εξετάσεων, παρακολούθησαν ένα εντατικό εικοσαήμερο επιμορφωτικό πρόγραμμα εκπαίδευσης στο Βιολογικό Τμήμα του Πανεπιστημίου Αθηνών και σε ερευνητικά ιδρύματα, που επιχείρησε να συμπληρώσει τις μεγάλες ελλείψεις της παρεχόμενης βιολογικής παιδείας στο ελληνικό σχολείο. Οι επιτυχόντες μαθητές μπορούν -σύμφωνα με πρόσφατη ρύθμιση του ΥΠΕΠΘ- να εισαχθούν σε όποια σχετική με τη Βιολογία πανεπιστημιακή σχολή επιθυμούν.
Νικολ. Τρίγκα

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Γράψτε το σχόλιο σας και θα δημοσιευτεί αρκεί να μην είναι υβριστικό ή... διαφημιστικό!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...