Κυριακή 4 Απριλίου 2010

Μια ψάλτης με σύζυγο ροκά!

Αποδεικνύει ότι η ιδιότητα του ψάλτη δεν είναι ανδρικό προνόμιο αφού -όπως λένε πολλοί που την έχουν ακούσει- δίνει ένα διαφορετικό, αλλά και ουσιαστικό «χρώμα» στις λειτουργίες. Ο λόγος για τη Νεκταρία Καραντζή της οποίας οι σπουδές και η πολύχρονη εμπειρία της την κατατάσσουν ανάμεσα στους κορυφαίους ψάλτες της Ελλάδας. Η Νεκταρία μάλιστα είναι παντρεμένη με έναν από τους πιο γνήσιους εκπροσώπους της ροκ μουσικής στη χώρα μας, τον Βασίλη Καζούλη!

Από παιδί, στο σπίτι ακούγαμε βυζαντινή και παραδοσιακή μουσική, εκμυστηρεύεται στην «Espresso» η Νεκταρία. Σπούδασε Νομική στο Πανεπιστήμιο της Θεσσαλονίκης και έχει πτυχίο πιάνου και φωνητικής στη βυζαντινή μουσική. Σήμερα είναι 32 ετών και μητέρα μιας όμορφης κόρης, μόλις λίγων μηνών. «Οι γονείς μου ήταν οι πρώτοι που με βοήθησαν να μάθω τη σημασία του σπουδαίου αυτού είδους μουσικής. Το ίδιο κάνω και στην κόρη μου. Μόλις τελειώσουν τα νανουρίσματα που της λέω και δεν ξέρω τι άλλο να της τραγουδήσω, τότε της ψέλνω και αμέσως γαληνεύω».

Η Νεκταρία Καραντζή από την ηλικία των εννέα ετών ψέλνει δίπλα σε σημαντικούς ψάλτες, αλλά έχει και την ευκαιρία να στέκεται στο εκκλησιαστικό αναλόγιο μέχρι και σήμερα. Συγκινείται με τα τροπάρια της Μεγάλης Πέμπτης, ενώ γαληνεύει με τα εγκώμια της Μεγάλης Παρασκευής. «Είχα την τύχη να έχω πνευματικό μου έναν πολύ σημαντικό άνθρωπο, τον γέροντα Πορφύριο που δεν ζει πια. Ο γέροντας είχε πάντα ως όνειρο να βλέπει κορίτσια στο αναλόγιο. Είχε φτιάξει μάλιστα και μια μικρή χορωδία στη Μαλακάσα. Ετσι ξεκίνησα και εγώ. Του χρωστάω πολλά».

Από τότε όμως μέχρι και σήμερα, η Νεκταρία Καραντζή συνεχώς εξελίσσεται, βοηθάει τον εαυτό της με σπουδές και πολλή μελέτη. Θέλει να γίνεται ολοένα και καλύτερη... Δεν είναι τυχαίο άλλωστε που τα τελευταία χρόνια την έχει επιλέξει ο σπουδαίος μας μουσικός Χρόνης Αηδονίδης ως συνεργάτη του σε δισκογραφικές δουλειές και συναυλίες. «Στην πορεία μου τίποτα δεν ήταν εύκολο. Ψάλτες συνηθίζουμε να βλέπουμε στις εκκλησίες κυρίως άνδρες, οπότε ήταν πολύ δύσκολο για μένα να καταφέρω να τους πείσω ότι μπορούν και οι γυναίκες να μεταδίδουν το θείο αυτό χάρισμα. Αργησα, αλλά πιστεύω ότι τα κατάφερα».

Οπως μας αποκαλύπτει, δεν ήταν λίγες οι φορές που αναγκάστηκε να εγκαταλείψει το αναλόγιο αφού λόγοι που ποτέ δεν έμαθε την υποχρέωναν να κατέβει από εκεί. «Οταν βλέπω ότι ο κόσμος παραξενεύεται λίγο από την παρουσία μου στο αναλόγιο τότε κατεβαίνω χωρίς να μου πει κάποιος κάτι. Από τις αντιδράσεις του κόσμου συνήθως καταλαβαίνω, προσπαθώ όμως να είμαι πάντα διακριτική. Οι περισσότεροι όμως που με έχουν ακούσει μου έχουν πει τα καλύτερα και τους ευχαριστώ. Επίσης, μου έχει τύχει να είμαι στο αναλόγιο, να ψέλνω για ώρα και μετά από λίγο να με κατεβάζουν χωρίς λόγο. Ποτέ δεν έμαθα το γιατί. Αλλά όλα αυτά με κάνουν πιο δυνατή».

Σήμερα η Νεκταρία Καραντζή ψάλλει στον Ιερό Ναό της Παναγίας «Ρόδον το Αμάραντον», στην Καλλίπολη του Πειραιά, κοντά στον πρωτοψάλτη Ηλία Νικολαΐδη. Ο ερχομός όμως της μονάκριβης κόρης της την έχει κρατήσει για λίγο μακριά από τα καθήκοντά της. «Οταν είμαι στο αναλόγιο ηρεμώ. Ευχαριστώ τον Θεό για το δώρο που μου χάρισε. Ακόμη και τα πιο δύσκολα που μου έτυχαν στη ζωή, με τη βυζαντινή μουσική και τις ψαλμωδίες τα ξεπέρασα...»  ΘΑΝΟΣ ΜΑΚΡΟΓΑΜΒΡΑΚΗΣ  Φωτ.: ΗΛΙΑΣ ΚΟΥΤΟΥΛΟΓΕΝΗΣ
Reblog this post [with Zemanta]

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Γράψτε το σχόλιο σας και θα δημοσιευτεί αρκεί να μην είναι υβριστικό ή... διαφημιστικό!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...